typesomielin.blogg.se

2014-04-19
09:20:00

Happy Easter!
Glad Påsk allesammans! :) Hoppas ni haft en bra start på påsken? Här har vi haft kanonväder i 3 dagar, and I looove it! På skärtorsdagen hade ju tjejerna halvdag i skolan så då satte vi igång med påskpyssel så fort dom kom hem. Jag och pojkarna hade vart och handlat lite grejer som vi behövde och även tagit en promenad för att hitta ris till mitt påskris :) Ingen påsk utan påskris liksom! Och de tre äldsta barnen var super pepp på att tillverka kycklingar, påskharar, ägg och grejer att hänga i riset. Så det blev ett fint påskris tillslut :) Eller "Easter Tree" som dom kallade det ;) På kvällen mötte jag upp Nicki för en fika. Längesen, så det var kul att ses och utbyta resehistorier med varandra bl.a. Hon va ju i Mexico när jag var i Puerto Rico och där simmande den jäkeln med delfiner -.- Detta står på min "Bucket List Of Life", bara så ni vet. 
 
På långfredagen igår var ju alla barnen hemma! På förmiddagen hade dom sysslor att göra som jag efter en del tjat lyckats få dom att göra ;) Senare hann vi tack o lov ut i solen en sväng. Lärde dom leken "Under Hökens alla vingar", vilket jag tror dom tyckte va kul :) Sedan körde jag dom tre äldsta barnen till mormor och morfar. Där skulle dom sova över och måla påskägg. Lill-killen fick följa med mig hem igen. Så då tog vi en liten promenad hem till Evelina för att kasta påskbrev. Evelina var dock på gymmet när vi kom dit, haha. Men jag och lill-killen blev inbjudna av Evelinas äldsta värdbarn att leka lite. Så där hängde vi en stund tills Evelina tillslut kom hem ;) haha Rätt kul ändå. Lill-killen hade lite problem med en av deras hundra först men i slut ändan hade han nog hittat tre nya bästisar. Jag tappade hakan över hans exemplariska beteende hemma hos Evelina. Han t.o.m talade om för mig att han behövde gå på toa (vilken han har slutat göra - vilket då slutar med en liten olycka då och då)!! Helt otroligt!!! Jag ska ta med honom till dig oftare Evelina ;) haha 
Sen när vi kom hem igen dröjde det inte länge förrän mina värdföräldrar kom hem också. Då åkte dom ut på middag. Själv drog jag ut på middag med Evelina på T.G.I Friday's. Trevligt värre! Efter det avslutade vi kvällen med "Captain America : The winter soldier" på bio! OM den var bra eller. Huuur bra som helst! Den snubben är ju bara för cool! Väldigt bra slut på den långfredagen måste jag säga :)
 
Just nu har jag precis vaknat och det är ju Påskafton idag :) Så GLAD PÅSK på er alla! Än vet jag inte helt säkert vad som händer idag. Troligen kommer Sandra hit en sväng, vilket kommer bli kul :) Men ni där hemma i Sverige får ha en super bra dag/kväll och äta massor med påskgodis. Det ska jag göra. Mitt svenska påskgodis som mamma & pappa skickat <3 
 
Påskpaket från Sverige :')
Mitt och barnens påskpyssel ;)
Påskriset! (Gula snöret var INTE min idé) haha ;)
Solig och varm promenad till Evelina
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: