typesomielin.blogg.se

2014-08-05
22:11:00

"2 Weeks of Fun" - Shedd Aquarium/ Navy Pier
Hej hopp!
I dag började "2 Weeks of Fun" som min värdmamma kallar dom. De två veckorna som hon är ledig och som vi tänkt försöka hitta på massa kul! På dagens schema stod det egentligen att vi skulle åka till en vattenpark, men vi va osäkra på om vädret skulle bli bra nog. Så då blev det ett besök på Shedd Aquarium i Chicago istället :) Inte mig emot! Jag har vart där en gång tidigare med Sophia, men då kollade vi faktiskt inte på allt. Valarna och delfinerna t.ex ingick inte i vår biljett den gången. Men det gjorde det idag :) Wiihoo! Så vi kollade på massor av fiskar (big surprise) och fick se delfin-/valshowen. Alltid kul att se! :) 
Efter några timmar bland fiskarna + lunch på Shedd Aquarium, så blev det en tripp med taxi-båt till Navy Pier därifrån. Nu var det kanonväder helt plötsligt! haha Härligt! Fick en tjusig vy över Chicagos skyline där från båten ute på Lake Michigan. Väl framme på Navy Pier köpte vi biljetter till några karuseller. Vi började med Navy Pier Ferriswheel. Det har jag ju också åkt en gång tidigare (förra hösten, med Sandra). Barnen var jätte exalterade över att va så högt upp! Efter det fick tejerna åka i slänggungorna, medan resten av oss fick rida hästar på den andra karusellen. Ja, au pairen fick också åka karusell ;) Kollade sedan runt lite och åt glass innan vi tog taxi-båt tillbaka till Museum Campus (där Shedd Aquarium ligger). Sen blev det raka spåret hem. Hade ändå ganska tur med trafikkaoset. Kom hem på ganska bra tid. Båda pojkarna stensov i bilen hela vägen hem nästan, haha. Sedan hann man typ inte göra så mycket mer den dagen :) 
 
Sjukt luriga små fisk/maskar
NEMO!!
Ett riktigt hajägg. As cool! Såg hur hajen rörde sig där inne :)
Beluga whales
Beluga Whale
Spider Crab
ABBORRAR tänkte jag!!!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: