typesomielin.blogg.se

2014-08-13
09:50:00

"2 Weeks of Fun" - Swedish breakfast & Lincoln Park Zoo
Hej hopp! Igår var det ju som sagt ett år sedan jag flytta till USA. Det var också yngsta tjejens födelsedag. Så nu mera är hon 9 år gammal :) Vi fortsatte våra "2 weeks of fun" då också, med ett besök down town. Det blev frukost på Ann Sather, som typ är svenskt :) Mina värdföräldrar bodde där förr innan de skaffa barn och brukade ofta äta frukost där. Så det blev swedish pancakes och kanelbulle till frukost ;) haha Super gott! På väggarna fanns texter på svenska (dock gammal svenska, så de va svårt att förklara för barnen vad som stod där, haha). Super mysigt ställe! Sedan bar det vidare iväg till Lincoln Park Zoo. Tyvärr va de ganska kyligt idag, så jag frös faktiskt vid vissa tillfällen. Glad att jag tog med en tröja i vart fall. Har endast vart på detta zoo en gång, under vintern så man såg ju inte alla djuren. Så det var kul att komma dit :) 
När vi tagit oss igenom hela parken bar det vidare av längre in down town. Mitt i trafik-kaoset, haha. Vi skulle nämligen in på "American Girl" butiken ;) Eftersom födelsedagsbarnet önskat sig en ny docka. Och jag måste säga att denna butiken är helt KAOS! Alla små flickors dröm, helt klart! Dockor och dockkläder högt och lågt. Helt sjukt! Så efter att ha shoppat lite där inne, drog vi oss tillbaka till bilen och sedan hem igen. Blev en bra dag, trorts att vädret inte var super kul :) 
Efter middagen blev det en sväng till Graham's för att äta glass :) Bra slut på dagen! haha 
 
Mycket svenskt på menyn ;)
Men lingonsylten har dom fått om bakfoten....
Kanelbulle!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: