typesomielin.blogg.se

2014-08-12
22:42:00

365
1 år! 12 månader! 365 dagar! Det är så länge som jag har vart här nu. Idag är det exakt ett helt år sedan jag sa hejdå till mamma och pappa på Landvetter och klev på planet som skulle ta mig till Island, och sedan vidare till USA. Början på mitt livs äventyr :) Det är så sjukt svårt att fatta hur fort tiden har gått. Det känns ju som om det var igår. Fast samtidigt kan jag knappt minnas när jag va hemma i Sverige senast. Det känns liksom som jag bott här i en evighet. Svårt att sätta fingret på det där. Men som sagt, egentligen minns jag ju exakt när jag var hemma i Sverige senast. Idag för ett år sedan ;) 
Tänk så mycket som har hänt under detta år! Så mycket som jag lärt mig. Så många nya intryck. Och så många nya vänner jag lärt känna :) Från världens alla hörn dessutom! Helt klart den bästa upplevelsen i mitt liv och jag ångrar inte en sekund av den. 
 
Jag minns fortfarande som om det var igår då min värdpappa och tjejerna plockade upp mig på flygplatsen i Chicago. Hade vart super spänd och förväntansfull hela flygresan från New York. Jag var tidig ner till bagageupphämtningen, så jag stod där och höll utkik efter dom. Såg direkt att det var dom som kom där. Kändes så overkligt. Där är dom! Dom jag ska bo hos nu i ett år framöver. Dom som jag bara mailat med och skypat med några gånger. Jag minns också att jag tänkte "Guuud, och här ska jag köra bil en vacker dag!", när vi kom ut på den 4-5 filiga motovägen. Haha, men nu har jag ju inga problem med detta ;) 
Jag minns även hur tydlig som helst hur det kändes när vi kom körandes in i vårt bostadområde bland golfbanor och gigantiska hus. Tänker på det nästan varje gång jag tar den första kurvan in på den gatan ;) Sedan hur spänd jag var när vi körde in på garageuppfarten och jag fick komma in i mitt nya hem och träffa min värdmamma, 5-åringen och hunden :) Många minnen jag sent kommer glömma!
 
Det känns dock konstigt nu att jag egentligen skulle vart klar nu. Nu skulle min resemånad ha börjat! Sen efter ca fyra veckor skulle jag vara påväg hem till Sverige igen. Men nu blir det ju inte så. För nu har jag andra planer ;) haha 9 månader till i USA står ju på schemat. Känns bra faktiskt! Fast just nu känns det ju som sagt lite märkligt. Speciellt nu när alla au pairer som jag träffade när jag först kom hit har åkt hem. Nya har ju kommit förstås. Men på nått vis trodde man nästan att detta aldrig skulle ta slut. Tanken på att nån i gänget skulle åka hem fanns liksom inte riktigt, även fast alla visste om det. Verkligheten kom ju dock ikapp mig, så nu är ju de flesta hemma eller på resemånad. Tur jag har Evelina kvar i vart fall :) Och nya au paier lär vi ju träffa! 
Jag tänker också på mina kära svenne-flickor som jag träffa på orientation som nu idag också firar sitt 1-års jubileum! Grattis hörrni! haha Vi klarade det ;) Jag hoppas ni får toppen bra resemånader och en safe trip hem till Sverige. Ni får hålla ställningarna tills jag kommer hem nästa år. Då blir det en fet reunion ska jag säga er! ;) På sätt och vis hade jag velat åka hem med er nu. Vi började ju detta äventyr tillsammans, så vi borde ju ha avslutat det tillsammans. Men, planer förändras. Och jag är rädd att jag helt enkelt inte känner mig helt färdig här i USA. Så ni får åka hem utan mig och så ses vi i Sverige sen :) 
 
Så nu börjar nerdräkning om! Dags att påbörja rond nr 2 ;)
USA, bring it on!
Jag är redo för vad som komma skall!
 
12 Augusti 2013 - Bye Bye Sweden!
Orientation : New York 12-15 Augusti 2013
Mina svenska brudar <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: