typesomielin.blogg.se

2014-08-20
22:32:00

Back to School!
Heeeeeejsan!
Idag är det (som rubriken avslöjar) "First Day Of School". Hade tre väldigt exalterade barn här i morse som längtat efter att få komma tillbaka. Får se hur länge den känslan varar ;) haha 5-åringen var i vart fall jätte spänd på att få börja kindegarten :) Han så så stolt ut med sin nya ryggsäck och lunchlåda. För att inte tala på spänningen när han skulle åka skolbussen, haha. Amerikanare är ju för roliga ändå. När det är första dagen i skolan, ja då följer alla föräldrarna med till bussen och står där med sina feta kameror och tar kort på varenda steg de tar tills de sitter på bussen. Haha, helt sjukt! Förstår att det är en stor grej när ditt barn precis ska börja kindergarden eller första klass. Men jag minns detta från förra året också då jag följde tjejerna till bussen första dagen. Även då var kamera/mobil framme hos de flesta päronen ;) haha 
Hur som haver, min värdmamma tog ledigt från jobbet idag eftersom hon ville åka till skolan och möta upp 5-åringen för att se så allt går bra. De flesta föräldrarna gjorde det (dom som hade kindergarten-barn). Så jag stanna hemma med lill-killen. Tänk, nu kommer det bara bli jag och han varje dag framöver. Konstigt ändå! Blir ju jätte tomt med tanke på att alla fyra vart hemma hela sommaren och nu blir de bara jag och han. Meeen de är skönt att komma igång med de normala rutinerna. Jag ska inte klaga ;) haha Har vart en bra sommar i vart fall! :) Kan inte fatta att den redan är slut. Tyckte ju att den verka så himla lång när den väl började. Önskar bara att vi haft mer tid till roliga aktiviteter/utflykter tillsammans. Ofta hade vi nån av barnens aktiviteter att åka till, så vi bodde väl mestadels i bilen, höhö.

Eftersom min värdmamma va ledig passade hon på att åka på sin crossfit. Så jag och lill-killen tog en promenad till lekparken. Vi passade då på att ta en sväng förbi den nya au pairen som flyttat in i vårt område :) Hon heter Ronja och kommer från Tyskland. Va lite klurigt att hitta hennes hus, eftersom husnummrena inte går i ordning här -.- Så sjukt störande! Meeen tillslut hittade jag det :) Så vi fick komma in och hälsa. Hennes värdbarn var alla i skolan så hon var hemma själv med hunden. Lill-killen fick leka med hunden lite, så han var ju nöjd! ;) Kul att träffa en ny au pair! Sen blev det som sagt en sväng till lekparken i solen. Därefter hem till min värdmamma igen, som då hunnit komma hem. Resten av dagen blev lugn. Lill-killen tog en tupplur efter lunch. Då hjälpte jag min värdmamma att fundera ut hur hon ska inreda sitt hus, haha. Hon fick nyligen massor av tavlor, speglar osv. att hänga på väggen av sin syster som hon inte har användning av längre. Så nu försöker vi klura ut vart vi ska göra av allt ;) haha Tycker ju inredning är kul så jag har väl tagit på mig ansvar att komma med förslag, haha. 
 
Direkt när barnen kom med bussen så plockade vi upp dom och drog iväg till vattenparken Raging Waves. Har planerat att åka dit flera gånger de senaste två veckorna, men har alltid kommit något i vägen. Och eftersom min värdmamma redan fixat biljetter dit så ville vi ju se till att använda dom. Så vi fick i vart fall ca 3 timmar där :) Vädret var ju toppen och de hade massor av roliga rutchkanor där. Min värdmamma och pojkarna höll till i barnsektionen medan jag och tjejerna sprang mellan alla rutchkanor ;) haha Tyvärr var det rätt packat med folk så på de större grejerna fick vi ju vänta kanske 20-30 min innan vi fick åka. Men men, det blev kul ändå! 
Stannade tills parken stängde vid 18 och då blev det direkt hem till min värdpappa och äta middag :) Sedan ringde jag till Evelina. Vi var eniga om att det var allt för längesedan vi talades vid ;) haha I morgon kommer hon hem från Wisconsin igen. Yaaaaay! Så i helgen ska vi mysa med film och glass. Och tagga inför nästa helg då vi ska på One Direction! Haha, aldrig hade jag trott att jag faktiskt skulle bli så taggad inför deras konsert ;) Tror för övrigt jag inte nämnt att vi ska dit tidigare? Men ja, surprise gott folk!! ;) Vem hade trott det? haha Kuuuul ska det bli hur som helst! 
 
PÖSS & GODNATT!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: