typesomielin.blogg.se

2014-08-02
23:59:00

Bye Bye Isabelle!
I dag drog jag down town för att träffa Isabelle en sista gång innan hon åker på sin resemånad. Isabelle var ju en av de första vännerna jag lärde känna här i USA. Tyvärr hanmnade hon i dålig värdfamilj, men tack o lov så hittade hon en ny inne i Chicago :) Dock har vi vart sämst på att ses och hålla kontakten nu under våren/sommaren. Så idag var det första gången sen i typ december som vi träffades. Pinsamt, haha! Men det var hur kul som helst att se henne igen :) Inga konstigheter alls! Blev lite shopping. Träffade några av hennes andra tyska vänner och även den nya au pairen som ska ta över i hennes värdfamilj. 
 
I går började ju Chicago's musikfestival Lollapalooza! Har hela året tänkt att det hade vart sjukt kul att gå. Men biljetterna sålde slut på stört så det var typ inge idé att ens försöka. I går var några vänner dock där och fick tag på billiga biljetter utanför festivalområdet. Så dom fick se Eminem. Jag skulle egentligen vart med också, men jag orkade inte och kunde dessutom inte ta mig dit lika tidigt som dom andra. Men uuusch vad jag ångrar att jag inte åkte dit! Eminem liksom!!!! När i mitt liv kommer jag nånsin få den chansen igen?? Never atagligen -.- Baaah! 
I dag undvek vi typ hela Lollapalooza-kaoset eftersom vi shoppae på Michigan Avenu och gick åt motsatt riktning. Men tåget till city var proppfullt! Lycklig att jag fick sittplats. 
När jag skulle hem efter min heldag med Isabelle så missade jag tyvärr mitt tåg och fick vänta i 2h på nästa tåg :( Trååkigt! Men jag tog en promenad bort till festivalområdet och kolla läget. Tillslut hamnade jag på Corner Bakery och tog en fika. Lyckades få tiden att gå rätt fort. Sedan blev det tåget hem äntligen!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: