typesomielin.blogg.se

2014-08-16
12:43:00

Ohio!
Hej hej!
Nu är ja tillbaka från Ohio. Det blev ju av tillslut. Vi skulle ju som sagt ha åkt redan i söndags, men nu blev det onsdag-fredag istället :) Var en trevlig tur. På onsdagen blev det endast packa osv. hela förmiddagen typ. Vi packade dessutom ihop barnens "school supplies" som de ska använda under skolåret. Alltså, det är helt sjukt hur mycket grejer dom måste fixa själva och hur mycket mystiska grejer som står på listan. Ja, dom har en specifik lista att följa. Så vi packade ner i påsar och bockade av. Våtservetter och näsdukar ska dom också ha med sig! haha helt sjukt! Herregud, jag minns att vi typ fick allt från skolan när vi var i den åldern. 

Hur som helst, strax innan 15:00 kom min värdpappa hem från jobbet och då packade vi in oss i bilen och far iväg. Lyckliga au pairen slapp sitta i baksätet klämd mellan tjejerna. Yaaay! Det fick stackars 5-åringen göra istället ;) haha Hade nog inte pallat sitta där i 5-6 timmar. Istället fick jag underhålla lill-killen där i mitten. Gick bra! 
Vi stannade i Indiana för att äta middag. Så nu har jag besökt två nya stater under dessa tre dagar ;) wiihoo! Blev lite dramatiskt på stället vi skulle äta på, då någon i personalen tuppade av inne i köket och dom fick ringa ambulans och grejer. Min värdmamma som råkar vara läkare fick titta till henne. Verkade dock som om det inte var någon större fara, som tur va. Men hon togs i vart fall till sjukhuset. Sedan fick vi äta vår middag, haha. Dramatik i vardagen som sagt ;) Sen fortsatte vår resa till Ohio. När vi kom fram till hotellet sent på kvällen blev det typ sova direkt. 

På torsdagen var det då äntligen dags för Cedar Point. Typ den största eller i vart fall en av de största nöjesparkerna i USA. Som vi längtat efter detta. Min värdmamma brukade alltid åka dit när hon var liten tillsammans med sin familj. Kan ju säga att efter detta så är karusellerna på Liseberg INGENTING i jämförelse galenskapen jag upplevde på Cedar Point! haha Heeeelt sinnessjukt! :) Men helt awesome! Vi åkte typ allting! Vi kom när parken öppnade vid 10:00 och gick inte hem förrän parken stängde 22:00. Bra väder hade vi också! En helt toppen dag! :) Den sjukaste karusellen jag någonsin åkt i hela mitt liv var "Top Thrill Dragster". En typ av berg- och dalbana som kommer upp i 190 km/h på 3.8 sekunder och går sedan ca 130 m upp i luften i en båge innan den går ner igen. Ni kan ju kolla videos på youtube så får ni se själva. Den twistar sig påväg upp också. Haha, heeeelt sjukt! Har aldrig vart så nervös inneför en karusell i hela mitt liv. Jag och min värdmamma var likadana. Vi hade gått och tittat på denna hela dagen och skrämt upp oss själva. Vi sparade den till slutet. Mina värdföräldrar åkte först medan jag passade pojkarna. tjejerna passade på att åka en annan karusell. Dom vägrade åka den! haha Förstår det egentligen! Sen var det ju min tur då. Min stackars värdpappa fick åka den en gång till med mig. Inte en chans att jag skulle åka själv. Jesus va nervös jag var! Typ skakade. Fick kolla pulsen emellanåt. Haha! Och min värdpappa hjälpte mig ju inte direkt. Han satt där och skrämde upp mig ännu mer och berätta hur rädd min värdmamma vart osv. 
Nu såhär efteråt är jag glad att jag åkte. Huuuur cool som helst! Men det värsta med den var väntan innan du skulle iväg. Det är liksom ett trafikljus som räknar ner innan du skjuts iväg. Du vet ju att de kommer gå så jääääkla fort. Ren tortyr att vänta på kan jag säga, haha! Är glad att det var på kvällen och hade hunnit bli mörkt ute när vi åkte den, för hade det vart dagsljus så hade det nog vart värre. Nu tänkte jag liksom inte på hur högt upp vi var ;) Stolt att jag inte ballade ur där!

På fredagen hade vi tänkt åka till Cedar Point vattenpark. Men det var inte varm nog ute tyckte vi, så vi struntade i den. Istället tog vi en färja ut till ön Put-In Bay. Där spelade vi minigolf, besökte en underjordisk grotta, åt glass, lekte i en lekpark osv. Senare på eftermiddagen var det dags att åka hem till Illinois igen. Hemresan var drygare än ditresan kan jag lova. Barnen var inte på riktigt lika bra humör påväg hem, haha. Men alla var trötta så det var ju inte så konstigt egentligen. Hoppade direkt i säng när vi kom hem! Skönt att det var lördag dagen efter, haha.
 
Twister - Också en rätt galen karusell!
OBS!! jag åkte denna. Ganska nervös då också, haha
Denna var helt hemsk pga. hur mycket det skakade! haha 
TOP THRILL DRAGSTER!!! 
 
Fredag 15/8
 
Underjordisk grotta med mineraler (tror jag det var??)
Minigolf (Elin var INTE så jätte duktig, haha)
Put-In Bay
På färjan tillbaka
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: