typesomielin.blogg.se

2014-08-31
12:51:00

One Direction!
Wooop wooop! 

Igår var det alltså dags för One Direction konserten. SOM vi taggat för detta, haha! I fredags kväll satt vi hemma hos Evelina och bokade ett hotellrum i Chicago så där i sista minuten (bra att va ute i god tid liksom). Så gott som ALLT var fullbokat, så att vi ens fick ett rum var väl egentligen ett mirakel. 

Så igår så började jag dagen hyfsat tidigt. Skypade med mamma & pappa osv. Sedan kom Evelina och hämtade mig på förmiddagen och vi drog iväg till tåget. Mestadels av resa lyssnade vi på One Direction musik för att tagga ännu mer, hahaha. 
Väl framme i Chicago så letade vi upp vårt hotell. Jätte fint hotell och rum måste jag säga ;) Det råkade vara bröllop just denna helgen så hela hotellet var proppfullt med folk. Och i och med detta så hade en goodiebag lämnats på vårt rum (förmodligen inte menad för oss eftersom vi inte var med på gästlistan). Meeeen vi tackade ju inte nej till den direkt ;) haha 
Så där var vi, på vårt hotellrum i Chicago och hoppade/dansade runt till musik :) Efter att ha packat om våra väskor, gjort oss i ordning osv. så drog vi till Miller's Pub för att äta middag. Öl drack vi till detta! Ja, hör och häpna mina kära vänner. Jag drack ÖL!! Insåg att det finns ännu en öl jag gillar. Woohoo! Vi kände oss lite stolta att vi inte behövde visa leg heller. Inte så ofta som jag slipper, haha. Efter mycket god middag så började vi traska mot Soldier Field, där vårt efterläntade konsert skulle äga rum. Nu visste vi redan vart vi skulle, men hade vi inte vetat så hade det bara vart att följa alla "1D" tröjor raka vägen till stadion, haha. 
Vi hade förväntat oss regn och molnighet denna dag, men vi blev välsignade med kanon väder!! Helt underbart! :) Bra platser hade vi faktiskt. Det enda dumma är att vi hamna under ett tak så vi hade en bit som skymde de stora tv-skärmarna framme vid scenen. Men bortsett från det så var det bra! 
Bandet 5 Seconds Of Summer var förband och dom var sjuuuukt bra! Hade sett fram emot att höra dom as well. Sen var det ju dags för självaste One Direction att komma på scenen. Alltså hela Soldier Field lyfte när alla tusentals människor (mestadels tjejer of course) skrek av glädje så fort dom visade sig! Haha, helt galet! 

Och ja, jag vet inte vad mer jag kan säga! Konserten var sjukt bra. Vi dansade, sjöng med i låtarna och var minst lika exalterade som alla skrikande tonårstjejer i resten av publiken! Haha ;) Helt ärligt så var det bara så sjukt bra! Trodde som sagt nog aldrig att JAG skulle gå på en One Direction konsert. Fast jag har alltid trott att om jag skulle göra det, så skulle jag nog ha väldigt kul. Och så sant som det är sagt så hade vi bara så sjuuukt jävla kul!! 
Efter att nu ha taggat konstant varje dag i två veckor inför denna konsert så känns det så himla tomt nu efteråt, haha! Skulle lätt kunna gå och se dom igen :) 
Kommer inte skriva mer om hur konserten var. Mina bilder ska få visa lite istället! 
 
5 Seconds Of Summer
One Direction
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: