typesomielin.blogg.se

2014-08-08
23:18:00

Pool-häng och finmiddag :)
I dag gjorde vi ett försök att åka till raging waves (vatten parken). Meeen när vi väl kom dit så var det så sjukt mycket folk/bilar som skulle in så vi vände faktiskt och åkte till den lokala poolen istället. Folk parkerade ju på gräset till och med, haha. Sen var det inte någon tryckande värme idag heller, så mig gjorde det inget att vi tog den andra poolen istället. Det var lite kyligt emellanåt. Men bada fick man ju göra ändå. Badade mest med pojkarna och hjälpte min värdmamma hålla kollen. Min värdmammas syster och hennes dotter kom också dit en sväng :) Blev även några varv i vattenrutchkanorna med tjejerna! Vi spenderade väl ca tre timmar där i vart fall innan dom ville hem, haha. Då blev det duscha osv. 
Senare mot kvällen for jag iväg på middag med Evelina och hennes värdfamilj :) Vi åt på en Italiensk restaurang i St. Charles. Super mysigt! Detta var för att fira Evelinas födelsedag som är på söndag :) Jätte kul att få vara med! Blev en kanon trevlig middag och både jag och Evelina åt lax, som var super god. Under middagen blev det mycket skratt då jag och Evelina gjorde vårt bästa att förklara "typiska svenska grejer" som ingen i detta land begriper, haha. Bl.a gick vi in på djupet angående "fika", att kanelbullar INTE äts till frukost, vad en smörgåstårta är för något, vad kaviar är för något och att svenskar kollar på kalle anka på julafton ;) haha Allt detta låter ju hel tokigt i deras öron! 
Efter middagen blev det tårta hemma hos Evelina! Hennes värdföräldrar hade fixat värsta fina tårtan, med svenska & amerikanska flaggan på. Super fin verkligen! God var den också. Satt kvar och pratade med Evelina ett tag innan det tillslut blev dags för mig att åka hem. Hade en sjukt trevlig kväll i vart fall! Tack så mycket Evelina, med värdfamilj, att jag fick följa med :)
 
 

Kommentar:
#1: Evelina

Jag som ska tacka för att du ville följa med!! Puss!

2014-08-12 @ 15:32:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: