typesomielin.blogg.se

2014-12-24
23:48:00

Christmas Eve!
GOD JUL mina kära vänner!
MERRY CHRISTMAS! FELIZ NAVIDAD! Och så vidare....
 
Känns konstigt att det är julafton redan. Har ingen direkt julkänsla är jag rädd! Har vart lite kaos här de senaste veckorna (månaderna kan man väl säga). Gibbar har sprungit in och ut  huset och lagat vad som lagas skulle i detta hus. Inget har vart vad det borde vara. Så det snålades på juldekorationerna i år. Tråkigt, men va ska man göra? Julen kom ju ändå. I dag jobbade jag. Min värdmamma har vart on call denna veckan så hon har jobbat rätt mycket, stackarn. Hur som helst, upp och jobba i vanlig tid. Barnen hade sysslor att göra. Sen skulle även tjejerna baka kakor till middagen hos mormor & morfar till kvällen. Jag var inte speciellt delaktigt i tillverkningen av dessa kakor. Dom klarade sig fin fint på egen hand :) Det enda jag behövde göra var att se till så dom städade efter sig, ge dom lite tips och se till så dom inte bråkade FÖR mycket med varandra, haha. Jag hade ju tänkt vi skulle hinna göra pepparkakshus idag, men vi hade för mycket annat att göra så det hann vi inte :( Tråkigt! Hade planerat att göra rätt mycket grejer denna julen. Men sen kan man ju tyvärr inte styra över saker och ting som inte blir som du tänkt. 
Min värdmamma kom hem tidigare än jag trodde hon skulle! Så strax efter det sprang jag iväg och skypade med familjen hemma i Sverige :) Vi firade vår egna lilla jul över skype och öppnade presenter (som jag skickat till dom och som dom skickat till mig). Myyyysigt! Hann efter det med att kolla det sista avsnittet av julkalendern. Har vart fett duktig på att följa den i år! 

På kvällen åkte vi som sagt på middag hos mormor & morfar. Alltid lika trevligt! :) Hade med mig en flaska glögg i present! Känns som att det är något dom skulle kunna tycka om. Blev som vanligt massa god mat och MASSA presenter till barnen. Dom öppnades ju som vanligt nere i källaren och efteråt drunknade man nästan i presentpapper. Jag fick också en present! :D Från mormor'n & morfar'n såklart! Två american express presentkort! :) Så himla snälla är dom! Sedan blev det efterrätt. Jag fick en drink som såg ut som om den var hämtad ur filmen "Frozen" (pga dess isigt blåa färg). Den slank ju ner utan större problem, höhö. 
 
Trötta barn proppades sedan in i bilen. Båda tjejerna somnade på varsin av mina axlar! Väl hemma fick jag slå in de sista av julklapparna till barnen. Mina värdföräldrar likaså. 
Ja, det blev ju en trevlig och bra jul tillslut! Hade en liten trög start, men precis som förra året så var det ju en härlig familjemiddag på kvällen :) 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: