typesomielin.blogg.se

2014-12-04
20:26:00

December!
Jösses, jag kan inte fatta hur fort december kom helt plötsligt! Sjukt! Den snö som kom till Thanksgiving är nu ett minne blott. Nu i december får det ju gärna komma lite snö om ni frågar mig. Efter jul/nyår så kan den försvinna igen, haha. Men NU vill jag ju ha den! :( 
Här har det ju vart kaos som sagt. Gubbarna har jobbat på i huset för att fixa de som blev förstört efter vattenskadan. Varje morgon har dom kommit så det är lite svårt att veta vart man ska göra av sig under dagen. Lill-killen är först på dörren varje dag och sätter igång och babbla på redan innan dom kommit innanför dörren. Han älskar verkligen uppmärksamheten. Försöker ju då förklara för honom att dom är lite upptagna och måste jobba, men då blir han sur på mig och säger :" iien (Elin), I'm talking!" ;) hahaha 
Kaklet är nu färdigt i tjejernas badrum! Blev jätte bra :) Min värdmamma och jag är nöjda med kaklet vi valde och även färgen till väggarna. 
 
Annars då, jo "Elf on the shelf" är i full gång och spanar på barnen varje dag. Detta är en liten amerikansk tradition där en liten nisse/elf flyttas runt i huset för att hålla koll på barnen och rapportera till Tomten ifall dom är snälla eller ej ;) Man får INTE lov att röra den för då bryts magin. Så barnen håller sig lååångt ifrån den! Lika spännande varje morgon för att se vart den sitter härnäst :)
I år var jag inte lika hurtig med julkalendern åt barnen. Förra året gick jag ju all in! Men i år fick dom en chokladkalender att dela på. Men dom blev glada för det också :) Sen får dom nått litet extra på varje söndag/advent. Var på The Giftbox i Geneva här om dagen och köpte boken "Vanten"!!! Blev hur lycklig som helst. Den läste vi massor när jag var liten :) Och nu fanns den här, på engelska! Så jag köpte den för att ge till barnen i adventspresent.
Försöker få så mycket julstämning jag kan, men är nog ganska dålig på det. I år blir det tyvärr ingen julgran i detta hus :( Eftersom renoveringen pågår här så blir det lite dumt med granen. Har ingenstans att ställa den (eller ja, vill dom verkligen ha den så går det att fixa - tycker jag då). Men eftersom det ska läggas nytt golv under nyårsveckan så känner dom att det blir lite mycket mas med att plocka fram och sen ta bort direkt igen typ. Tråkigt, men men! Lite julpynt ska väl komma fram här snart får vi tro :) Har satt igång "operation snöflingor" i år igen. Förra året täckte vi hela glasdörren i köket med snöflingor som jag och barnen gjort. I år kör vi samma grej :) Hoppas att det hjälper så vi får lite snö snart kanske. Hade ju vart kul! :)
I helgen är det dags för Pepsi Jingle Bash igen! Va sjukt kul förra året :) Ser mest fram emot 5 Seconds of Summer såklart!!!! Kommer bli awesooome!

Elf on the shelf ;)
Hur källaren såg ut här om dagen! 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: