typesomielin.blogg.se

2014-12-14
20:08:00

Sankta Lucia, Ljusklara hägring...
GLAD LUCIA!!
 
Detta årets Lucia blev helt klart mycket bättre än förra året. I fredags kväll åkte jag hem till Evelina och vi bakade lussekatter! Duktiga var vi minsann. Sedan sov jag över hos henne och laddade inför dagen därpå (13:e) då vi lussade för hennes värdfamilj på morgonen. Jajjemen, vi hade lucialinnen, glitter i håret, ljus i handen, sjöng och bjöd på fika efteråt :) Och Evelinas värdfamilj uppskattade det verkligen :) Vi var dock hur nervösa som helst, haha. Så vi tyckte nog inte att vi sjöng så super bra. Men vem bryr sig? Huvudsaken är att vi bjöd på svensk tradition ;) haha  
Tusen tack mamma, för att du skickade lucislinnena till oss! :*
Efter fikat blev det en sväng till postkontoret så jag kunde skicka ett paket. Sen åkte jag, Evelina, Evelinas värdmamma och äldsta värdbarn på julshow i kyrkan. Spännande att se måste jag säga. Och det var en super duktig gospelkör som var hur bra som helst. Man ville bara sjunga/dansa med när dom uppträdde, haha. Kände mig riktigt taggad på jul efteråt :) 
Vi lussade såklart även för min värdfamilj, fast inte förrän senare på kvällen :) Dom blev också glada! Kände att vi verkligen gick "all in" i år!! Efter en bra Lucia blev det bio! Vi såg filmen "Exodus". Väldigt bra film! 
 
Idag är det Söndag och jag åt frukost på Egg Harbor med Evelina. Alltid en bra start på dagen ;) Efter det blev det chilla hemma i några timmar. På eftermiddagen sedan blev det yoga. Ojojoj det var bra längesen man var där nu, det kändes. Passet gick inte så himla bra för någon av oss, haha. Men nu har jag signat upp mig igen, så nu får jag banne mig se till att börja gå oftare. Är helt slut nu dock! Känner dessutom att en förkylning är på g. Inte bra!
 
Helgens snap! ;)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: