typesomielin.blogg.se

2014-02-22
23:06:00

BLUE MAN GROUP
Hellu!
I morse gick jag upp tidigt (och med tidigt så menar jag, tidigt för att vara en lördag). Men idag var dagen då jag och Sandra skulle gå på "Blue Man Group". En super mysko show som jag fick biljetter till av min värdfamilj i födelsedagspresent. Sjuuukt taggad! :) Vi bestämde dock att åka in till Chicago tidigt så vi hade gott om tid på oss och hann att hänga lite i stan innan. Sagt och gjort. Satte mig på 10:37 tåget och iväg for jag. Solen sken och det kändes vårigt ute. Om vi bortser från den väldigt kyliga vinden förstås, hehe. Gud det var ju typ evigheter sedan jag tåg tåget in till city och hitta på nått. Men det har ju vart så himla kallt och jävligt! Sånu var det allt på tiden :) Mötte upp Sandra på stationen i Chicago. Sedan bar det av till Millenium Park för att hälsa på "The Bean". Jag kan inte få nog av denna pryl. Den är bara så....cool! Löv it! 
Vi fotograferade en del innan vi drog vidare och letade upp det city-tåget som vi skulle ta till teatern. Gick super smidigt måste jag säga. väl framme blev jag as arg på min "nya" gps dock. Hatar att min mobiltelefon helt random uppdaterade sig själv så den nu har fuckat upp min älskade navigerings app! -.- Som tur va hade jag kollat på karta innan vi åkte hit så jag hade en känsla av att det inte skulle bli så svårt att hitta. Och det blev det inte heller. Dröjde inte länge förrän vi hitta Briar Street Theatre :) Så då när vi hittat den tog vi en promenix för att se oss omkring och leta upp ett bra lunchställe. Har aldrig vart i denna delen av Chicago förut så det var kul att se. Mina värdföräldrar hade sin första gemensamma bostad här i krokarna. Tydligen finns det en jätte bra svensk restaurang där också. Tyvärr så glömde mina värdföräldrar tala om det innan vi åkte, så vi missade den, haha. Får bli en annan gång helt enkelt :) Lyckades dock hitta ett ställe att käka på. Kommer inte ihåg vad det hette, men maten var helt ok och musiken var väldigt bra, haha. Sedan tog vi en sväng in på Michael´s Art Supply för att döda lite tid innan vi drog vidare för att hämta ut biljetterna till showen. Fick stå och vänta ett tag där inne sedan, men jag är glad att vi var tidiga ändå så vi åtminstone fick stå i kö inomhus. Inne i foajén hade dom dekorerat med massa slangar och rör överallt. Såg ut som en galet laboratorium eller nått. Häftigt ändå! 
Tillslut fick vi äntligen komma in dock. Hade rätt bra platser på femte raden. Vi satt i "poncho-zonen", vilket innebar att vi och alla på raderna framför oss tilldelades regnponchos för att undvika att eventuellt bli dränkta i färg, vatten och liknande ;) Sjukt spännande! 
 
Och för att försöka förklara vad denna showen handlar om så går det typ inte. Man måste nästan se den med egna ögon för att förstå, haha. Helt galet mysko show, men OJ vad jag skrattade. Den består kort och gott av tre blå män som kombinerar humor, teknologi och musik på ett väldigt kul och annorlunda vis ;) Du lär nog aldrig ha sett nått liknande, haha. Ni får söka på Blue Man Group om ni vill veta mer. Inte för att ni kommer bli så mycket klokare av att läsa på deras hemsida, haha. Det blev då inte jag i vart fall. När jag skulle kolla vad showen handlar om så läste jag:

"Remember that time when you were little and one of your imaginary friends took your hand and led you into a world that looked like yours only brighter? No? Me neither. That’s what Blue Man Group is like."

Haha, See my point? ;) Det hjälpte liksom inte så mycket. Fast nu efteråt så förstår jag nog. Det var i vart fall en häftig show med mycket humor, blåa gubbar, färg som sprutade, marshmallows kastande, trummor och teknologi. Suuuper cool! Rätt kul att dessa blå gubbar inte säger nått heller. Dom bara stirrar typ ;) haha 
Efter showen fick vi chansen att fotograferas med de blå gubbarna. KLART VI MÅSTE GÖRA DET tänkte jag! haha. Så jag och Sandra tog tag i en av dom och fick en bild. Man fick inte fotografera under showen så det inte mycket bilder därifrån. 
Nöjda sätte vi oss sedan på tåget tillbaka till city och sedan fick vi vänta på stationen på nästa tåg som skulle ta oss hem till mig. Blev en snackis med gubben bredvid som visade sig vara as packad och ville gissa vart vi kom ifrån. Ryssland eller Bosnien var hans gissning. Jaha ja, haha! På tåget hem sov vi typ. Var super trötta! Men hem kom vi tillslut och mina värdföräldrar ville gärna höra hur showen var. Min värdpappa sa :"Jag tänkte nog att du skulle gilla den eftersom att den är så konstig" ;) haha tack för den du! Men ja, så är det ju.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: