typesomielin.blogg.se

2014-02-11
23:55:00

Dessert-cluster meeting!
Hellu!
 
Till att börja med måste jag bara slänga in vad som hände igår (måndag). Hände egentligen inte så jätte mycket. Städtanten var här, hade en lååång arbetsdag och det var strålande solsken mestadels av dagen. Men dagens minnesvärda händelse var nog att jag såg en COYOTE (en prärievarg alltså). Så sent som i helgen sa jag till min värdpappa att jag skulle vilja se en sådan. Finns ju rätt mycket coyotes här omkring vad jag har förstått och i höstas så hörde jag ju typ när flocken skällde/ylade nånstans ute på golfbanan sent på kvällen. Och nu fick jag då alltså se en!! Mitt på ljusa dagen. Skulle köra 4-åringen till skolan och så vipps....så såg jag den springa där på "trottoaren"/gångvägen längs med vägen jag körde på. Antar att den fick ta sig fram på "trottoaren" där människor trampat ner snön för att slippa den djupa snön ute på fältet. Stackarn! Det kan ju fan inte va lätt för några djur att överleva i den här kylan! 
 
Vad har då hänt idag? Jo, idag började jag dagen med att skypa med mamma i cirkus 2 1/2 timma! :) Efter det blev det lite ärenden, bl.a försöka hitta ingredienser till att baka chokladbollar (vilket var typ helt omöjligt!). I detta land har dom ju hundra miljoner olika produkter, men INTE just dom som JAG behöver -.-. Dock letade jag och min värdmamma fram det mesta i skafferiet hemma, så jag behövde inte köpa nånting i slutändan :) wiiho! Idag var det alltså cluster meeting/au pair träff, då vi skulle ha "Dessert-party" där alla au pairer skulle baka/tillaga någon dessert som är typisk i det landet du kommer ifrån. Så jag och Evelina skulle då baka chokladbollar, vilket  är SUPER svenskt ;) Drog då alltså hem till Evelina så fort hon slutade jobba och så satte vi igång med chokladbolls-tillverkningen. Blev värsta jätte projektet här! Tänk va enkelt det är att göra sånt här hemma,....men nu kändes det "super komplicerat", hahaha ;) Nej då, det gick allt fort och bra. Vi lyckades faktiskt väldigt bra ändå. Dom blev både goda och fina! Sen drog jag hem igen för att passa barnen medan min värdmamma tog äldsta tjejen till simträningen. Blev ju inte längre än 30-40 min, innan min värdpappa kom hem och tog över. Sen bar det av till Evelina igen, plocka upp henne och iväg på cluster mötet. Blev många goda efterrätter där minsann. Gjorde ett Au Pair In America-quiz. Haha, blev inte alla rätt där kan jag lova. Chokladbollarna fick bra betyg tror jag. Blev dock några över. Sandra hade bakat både kanelbullar och rulltårta :) Hurtiga människa! 
Det är synd när cluster mötena hålls i denna lokalen, eftersom vi alltid blir utjagade så tidigt för att centret stänger. Men men.....hoppas på att vi kan ha mötena utomhus till våren/sommaren. Hade vart najs! 
Nå väl, efter en trevlig kväll bar det av hemåt igen. Väl hemma satt mina värdföräldrar och kolla på OS. Dom ville gärna smaka på chokladbollarna som jag tagit med hem. "Är det alltså havregryn i dom här?" frågade min värdmamma ;) haha, ja det är ju faktiskt det! Här gjorde dom succé! Gööött. 

Idag hade jag planerat att gå ut och ta massa kort eftersom det vart ännu en dag med strålande sol. Hann inte med det tyvärr :( Typiskt! Får hålla tummarna att det kommer fler sånna dagar så jag får fler chanser. Har vart så dålig på att fotografera det senaste. Inte bra, inte bra! Men nu börjar ju min fotokurs snart (hoppas jag). 
Just det, sen spenderade jag även lite pengar idag. Köpte lite jox till min scrapbook + kort som jag tänkt fixa till barnen på alla hjärtans dag. Seeeen råkade jag även köpa en klänning och en kortärmad kofta på Tilly's. HOPPSAN! så det kan bli ;) Det är lite jobbigt just nu då man inte vill köpa för mycket vintriga kläder då det snart är vår (får vi tro....om inte snön bestämmer sig för att stanna resten av året). Men samtidigt är det svårt att köpa vårkläder nu när det fortfarande är svinkallt ute. Baaaaah! Låt det bara bli vår och sommar snart. 
 
Alright! I morgon är det onsdag och då blir de jobba igen. 
PÖSS PÅ ER!
 
Typ den enda bilden jag fick på kanon-vädret idag! 
Evelina taggar för "storbaket" ;)
Slutresultatet :)
Hade aningen för liten tallrik för att kunna smaka på allas desserter....
 

Kommentar:

Hade ni pärlsocker? :)

Svar: Mamma skickade pärlsocker för ett tag sedan ;) hihi
Elin. S

2014-02-13 @ 02:27:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: