typesomielin.blogg.se

2014-02-09
20:31:00

Lördag + Söndag
LÖRDAG
 
Hoppla! Vaknade hos Laura och då blev det pizza-rester till frukost ;) 
Hade börjat snöa massor igen. Efter den så perfekta dagen igår (bortsett från kylan då kanske), då det nästan kändes som vår på nått vis - så blir det snö och molnigt idag! Bläää! Jag, Laura och Sophie chillade rätt bra hela förmiddagen med filmen "Look who's talking now" och lite festivaler på tv:n :) Sen fick vi dock ge oss av eftersom vi började bli liiite oroliga över hur väglaget skulle bli. Och ja, det var rätt slirigt på vägen. Men alla trafikanter körde ju typ lika långsamt så det gick ju bra, haha. Hem kom jag i vart fall tillslut. Då skypade jag med Elise, vilket var super kul :) Sjukt längesen! Sen kollade jag det senaste avsnittet av Vampire Diaries som jag missade i torsdags pga. att jag inte kunde få igång tv:n i källaren -.- baaah! Men ack, så bra det var dock! ;) Närmare kvällen blev det middag med värdfamiljen. Mina värdföräldrar hade lagat en super god köttfärs-/potatismos paj. Dom var lite oroliga att den inte skulle bli bra, men jooo då det blev den minsann. Nu är ju inte jag kräsen, vilket dom lärt sig vid det här laget. Hos barnen var det ju inte lika populärt då kanske. Efter middagen kastade jag mig iväg för att plocka upp Evelina. Sedan for vi iväg på bio för att kolla på "That Awkward Moment" :) Så sjuuukt kul film ändå. Ibland tror jag dock att det bara var vi två som skrattade där inne i biografen, haha. I filmen så åt dom Ben & Jerry's glass, vilket gjorde mig sjuuukt sugen på glass efteråt. Så vi stannade till på Wallmart på vägen hem och köpte var sitt glasspaket ;) Sen drog vi hem till Evelina och satt på hennes rum och åt glass. Guuud så gott det var eller!! Himmel! haha Hade en väldigt trevlig pratstund innan jag tillslut begav mig hemåt. Alla sov så det blev smyyyga in (vilket jag vill påstå att jag blivit oerhört bra på). Sen blev det sängen direkt. Planerade ett skypemöte så fort jag vaknar i morgon.
 
Evelina hade svårt att bestämma sig för vilken smak hon skulle välja ;)
Testade "Vanilla Caramel Fudge"! MUMMA! <3
När vi köpte biobiljetterna var vi fina människor och köpte pins för att skänka pengar till barn med funktionshinder :) Fett cool ändå!
 

 
SÖNDAG
 
Vaknade tidigt och kunde inte somna om. Sedan blev det skypa med mamma och pappa ett bra tag! Älskar er, bara så ni vet <3
I övrigt så blev detta också en väldigt chill dag. Nicki och Sophia ville ha med mig till Chicago i morse för att åta frukost/lunch på Nutella baren som öppnat där ;) Men jag kände inte för detta. Dessutom var jag mitt uppe i ett högst angeläget skypemöte med de viktigaste människorna i världen. 
Men ja, Nutella baren existerar alltså! Detta är ett speciellt meddelande till dig Hanna ;) Hoppas du läser detta, för då får du din fråga bekräftad! 
Som sagt, hände inte så mycket på dagen förrän senare då jag mötte upp Evelina igen och vi åkte en sväng till Geneva Commons för att "shoppa". Ingen av oss va direkt på det där shoppinghumöret egentligen. Men men, det skadar ju inte att kolla lite. Drog vidare till Target och gick där och kikade. Där handlade vi faktiskt båda två. Inhandlade alla "Hunger Games" böckerna, eftersom det var rea på dom. Har sett dom flera gånger och tänkt :"Jag vill ju läsa dom....", men sen så har jag gått förbi och väntat. Så nu övertalade vi nog varandra jag och Evelina. Så vi tog dom sista som var kvar ;) hehe Efter det var det ju dags att käka nått. Och nu min kära gullemugg Josefin. M, så ska jag berätta att jag nu ätit på Taco Bell. Jag vet att du klagat på att jag inte fått tummen ur att äta på detta ställe. Men nu är det alltså gjort ;) Och det var helt okej enligt mig. Denna Taco Bell var typ en kombo med Pizza Hut också, vilket var lite mystiskt.....meeeen va gör det? Nu kan vi bocka av Taco Bell på "att göra-listan" ;) 
Efter middagen visste vi inte vad vi skulle hitta på men det slutade med ett besök på Starbucks. Varmchoklad för min del.....som vanligt. Evelina körde på nån kaffe som smaka pepparmint. Till min förvåning så tyckte t.o.m JAG om den, eftersom det typ bara smakade pepparmint och inte kaffe. Najs :) Sedan var det dags att åka hem. Släppte av Evelina, satte på värmen på mitt rum, kollade på OS med mina värdföräldrar och sedan blev det sova.
 
Här har du beviset Josefin ;)
Taco Bell + Pizza Hut ?
Live Más
 
 

Kommentarer:
#1: YOLO-Hanna

Ååååh är det sant?? Och du DISSAR en frukost där? Djupt besviken Elin. Vi måste dit när vi kommer iaf om en så ska dra dig dit, hih.

Svar: Jaaaa, det ÄR sant! :D haha , ja tyvärr gjorde jag ju det! Hade mina skäl just denna morgon dock. Tror nog du förlåter mig ;) klart vi ska dit när ni kommer!!!!
Elin. S

2014-02-11 @ 03:39:43
#2: Josefin/Gullemögg

hahaha, så STOLT över dig! Vi måååååste skypa snart också!

Svar: Haha, förstår detta ;) Ja det måååste vi verkligen göra!
Elin. S

2014-02-11 @ 10:08:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: