typesomielin.blogg.se

2014-02-02
23:17:00

Super Bowl
Idag var det då alltså "Super Bowl". Oerhört Amerikanskt ;) En jätte stor tradition! För er som inte vet vad detta innebär så är det alltså dagen då finalmatchen i NFL (American Football) är. 
Dagen till ära så åkte jag, min värdmamma och tjejerna iväg till mormor'n och morfar'n på "Super Bowl party". Åt (som vanligt) sjukt god mat och sedan kollade vi på matchen. Eller ja, jag tittade inte så mycket på matchen. Jag var mer intresserad av "the half time show" då Bruno Mars uppträdde. Sen dök även Red Hot Chilli Peppers upp helt random, haha. Men det var kul att ta del av denna dag som är en så sjukt stor händelse här i USA. Typ varenda familj smalas, äter massa mat, kollar på matchen, kollar på alla roliga reklamer osv. Det är nästan som om det vore en högtid, haha. 
Alltid kul att träffa släktingarna :) Var skönt att komma ur huset också. Har verkligen inte gjort nått vettigt på hela helgen. Skärpning! Nästa helg får jag se till att hitta på nått kul, haha. 
 
Åh just det, idag är det förresten "Groundhog Day" - alltså Murmeldjurs dagen. Detta är ju sägen som ska avgöra hur länge vintern kommer vara. Ett murmeldjur lockas ur sitt bo. Om det är ljust ute och murmeldjuret ser sin skugga, så kommer vintern vara i ytterligare 6 veckor. Om det däremot är mulet ute när murmeldjuret tittar ut så att han inte kan se sin skugga, så kommer våren tidigt. Så fort mina värdbarn började prata om detta så mindes jag direkt en film med Nalle Phu vi hade hemma. Där pratade dom också om denna sägen, haha ;) Idag har det ju vart ganska så ljust så jag är nog rädd att bäste herr murmeldjur såg sin skugga. Så det är väl bara att inse att denna snö och kyla är här för att stanna ett bra tag till. Baaaah!
 
För att uppdatera lite om vad som hänt tidigare i veckan. Har vart en hektisk och krävande vecka då typ alla barnen vart förkylda osv. Inte kul! Speciellt inte när lill-killen är sjuk. I fredags tog jag med honom till min värdmammas jobb så hon och hennes kollegor kunde ta en titt. Nu visar det sig att han troligen har scharlakansfeber. Wiiihoo! -.- Stackars arma barn! Själv börjar jag nog också bli förkyld. Men jag hoppas inte att det bryter ut ordentligt. Fattas ju bara att au pairen skulle bli sjuk också.
Igår (lördag) var jag barnvakt på kvällen då mina värdföräldrar hade "datenight". Blev pizza och filmmys kort och gott ;) Gick sedan sjukt smidigt att få dem alla i säng. Det gillar vi! 
 
Nu blir det sängen! I morgon är det Måndag igen och mer jobb. Kommer få jobba längre vissa dagar i typ 3-4 veckor framöver, då min värdmamma har börjat träna i nån sorts crossfit/grupp-träning. Efter dessa veckor så kommer hon dock kunna välja lite mer själv hur hon vill lägga upp schemat, så vi kan få det att funka för oss båda :) Bara att bita ihop alltså, haha
I onsdags anmälde jag mig till min fotokurs förresten. Hoppas, hoppas att den faktiskt blir av denna gången. Håller tummarna!
 
En bild från i veckan. Kallt men vackert :)
4-åringen har skapat en ny karaktär på sitt wii ;) Gissa vem? haha
SUPER BOWL! 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: