typesomielin.blogg.se

2014-02-14
23:43:00

Valentine's Day
Glad Alla Hjärtans Dag på er! :) <3

Hoppas ni haft en fin dag och fått mycket kärlek!

Möttes av glada barn som ropade "Happy Valentine's Day Elin!" när jag kom upp på morgonen :) Under dagen hjälpte jag 4-åringen att göra några fina kort till familjen. Va ju tvungna att pyssla lite nu dagen till ära. Själv passade jag på att göra klart mina egna kort medan 4-åringen var i skolan och lill-killen sov. Är man ute i sista minuten så är man ;) Förberedde även en liten låta med choklad till min värdfamilj. Har ju fortfarande massa godis kvar från jul/födelsedag osv. Kände mig ganska hurtig när jag dessutom stannade till i mataffären påväg hem från att ha lämnat av 4-åringen. Skulle göra jordgubbar doppade i choklad (det var ju ändå alla <3-ans dag liksom). Väl där tänkte jag "Ja men det går väl fort detta, jag ska ju bara köpa jordgubbar". Så jag struntade i att ta lill-killen i vagnen. Tog honom på armen istället. Sjukt dum idé -.- . Såklart var ju typ varenda amerikan ute och handlade så det blev en fin kö att stå i där. Dom handlar ju inte lite heller! När det ÄNTLIGEN var min tur så hade jag självklart lyckats välja den lådan med jordgubbar som det inte visades nått pris på i scannern! Så damen i kassan fick ju ringa till halva världen för att ta reda på vad dom kostade. Under denna tiden hade lill-killen lyckats somna i min famn och alltså hunnit bli sjuuuuukt tung. Inte kul! Hade träningsverk i armen resten av dagen sedan, haha. Vi kom ju hem tillslut då. Idag skulle yngsta tjejen ha en playdate och hade med sig sin bästa kompis hem från skolan. Äldsta tjejen drog också och lekte med tjejen som bor längre ner på gatan. Senare satte jag då igång med dessa jordgubbar. Lyckades inte super bra med chokladen till att börja med, meeeen de löste sig till slut. Fick lite assistans av tjejerna ;) haha Kände ändå att jag gjort vad jag kan för att fira denna "högtid" eller vad man ska kalla den. När jag väl var inne i matbutiken tidigare kunde jag se hur folk köpte det ena efter det andra. Massor med killar som skynda in i butiken och kom ut med blommor osv. Så när jag stod där och såg alla ballonger, blombuketter, chokladaskar, cupcakes, hjärtan, gosedjur och kort så kände jag :"Vafan.....jag vill också ha en ballongjävel och en chokladask!". Så nästa år förväntar jag mig ALLT detta. Jag skiter i vem som ger mig det....bara jag får det. Capish? ;) 
Ne då, jag klarar mig allt utan allt det där. Fram tills min värdpappa kom hem med värsta grejen till sin fru. Då blev jag deppig på riktigt, haha ;) Han hade beställt värsta arrangemanget på Edible treats. En ätbar "blombukett" typ. Med jordgubbar (vissa doppade i choklad), körsbär och hjärtformade ananasbitar. Dessutom fanns där också ett gosedjur och en BALLONG. Min reaktion blev ju typ :"Wow, I wish I was married" ;) haha Vilket fick mig att typ as garva när min värdmamma väl kom hem och hennes reaktion var :"What the heck i that?". Hahahaha, att jag inte dog ;) Hon förklarade dock att det inte är så värst ofta hennes käre man gör något sånt här. Frukten var super god. Och dessa jordgubbar var mycket godare än dom som jag gjorde :( Jag använde tyvärr en osötat choklad vilket gjorde att dom blev ganska äckliga, haha. Det får vi komma ihåg i framtiden. 

Hur som helst, så avslutade jag min kväll på Alley64 Bar & Grill med mina tyska vänner. Det var typ vi och alla olyckliga singlar som var ute antar jag ;) haha inte en enda snygg kille så långt ögat kunde nå. Bara en super skum snubbe som praktiskt taget friade till Sophia, haha. Efter det blev det hem och sova.

Oj, nu glömde jag nästan nämna dagens bästa händelse. På eftermiddagen fick jag ett sms av min värdmamma där hon berättade att hennes kusin hade två biljetter till Justin Timberlakes konsert på söndag som han ville bli av med. LYCKA!! Kommer ihåg att jag var rätt sugen på att gå på hans konsert i redan i höstas, men struntade i det. Smsa Evelina och dröjde inte länge förrän vi bestämt oss för att köra på :) Så nu blir det JUSTIN TIMBERLAKE på söndag :D woohoo! Hur random var inte det?
 
Fick jag av mitt äldsta värdbarn :')
Korten som jag gjort till min värdfamilj!
Mina jordgubbar 
Typ nått sånt här fick min värdmamma av sin man ;) 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: