typesomielin.blogg.se

2014-01-19
22:54:00

Chill-Söndag
Idag hade jag en chill-dag. Sophie och jag vaknade upp. Vi satt och pratade ett tag. Sen blev det dags för henne att åka hem, eftersom hon hade lite grejer att göra. Själv satte jag igång och göra en ordentlig frukost. Mitt i mitt omelett-vispande så kom dock Jasmin och Saskia förbi en snabbis eftersom Saskia tappat bort sin mobil igår och var ganska så säker på att hon tappat den utanför mitt hus någonstans. Så vi gick runt och letade. Tur jag hade skottat garageuppfarten igår ändå. Tillslut lyckades vi hitta den, precis intill en snöhög där lite snö hade lagt sig över den. Mobilen var vit så de va ju inte så konstigt att vi inte såg den direkt. 
När det problemet var löst fortsatte jag med min frukost. Omelett, fruktsallad, toast och juice! Ojojoj, idag hände det grejer asså! haha
Passade på att skypa med mamma och pappa under tiden :) Alltid trevligt! 
Solen sken idag så sen tog jag faktiskt en promenad med hunden. Vilket gjorde honom lycklig. Tyvärr var ingen av våre vanliga promenadvägar skottade så det fick bara bli en liten promenad längs kvarteret typ. Men bättre än inget :) 
Senare satte jag mig i bilen och åkte iväg till Geneva commons och gick i klädaffärer. Använde faktiskt mitt presentkort på Hollister som jag fick i julklapp av värdfamiljen. Dock inte hela, har fortfarande lite kvar ;) Dröjer nog inte länge förrän de är bort också. Hur som helst, köpte mig en jeansjacka. JAG VET, kändes nästan lite onödigt eftersom jag redan har en. Men denna är kortare och inte alls samma som den andra. Känner att jag förösker övertala mig själv att det var ett bra köp här ;) haha Såg en fin klänning jag blev sugen på att köpa också, men det fick vänta lite. Vill inte köpa för mycket kläder som jag ändå inte kan använda nu när det är kallt. fast samtidigt vill jag inte köpa för mycket vintergrejer nu när våren närmar sig! Kaos!!! Inte helt lätt det där.
Blev ett vanligt bas-linne på h&m också. Gud, jag måste sluta handla där nu när jag är i USA. Det är ju roligare att handla i affärer som jag inte handlar på hemma. Fast ibland så har dom ju grejer man bara råkar behöva. 
Efter min shoppingrunda drog jag hem och då var det chilla igen. Myskläder på och bara ta det lugnt. Fixade lite snabb "middag" och sen blev det bara ta det lugnt. Runt 20 tiden kom min värdfamilj hem igen :) Alla jätte trötta, haha. Han prata lite snabbt med dom om hur min helg vart och om hur deras vart. Tjejerna hade gjort bra ifrån sig på tävlingarna :) Kul! 
Sedan blev det sängen strax efter det. I morgon är det Martin Luther King Jr. Birthday Celebration, vilket innebär att barnen är hemma från skolan. Min värdpappa är dessutom ledig från jobbet, vilket innebär att även jag är ledig ;) Naaaajs!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: