typesomielin.blogg.se

2014-01-10
20:46:00

Den dåliga uppdateringen
Hej hopp! 
Ja som ni antagligen märkt har min uppdatering vart värre än värst det senaste. Meeeen jag skyller på att det vart jul, nyår osv. Har ju äntligen lyckats uppdatera om just dessa händelser. Bättre sent än aldrig brukar man ju säga ;) Hur som helst. Jag tänkte nu bara ge er en sammanfattning av vad som hänt sen jag kom hem från Philadelphia/NY.
 
Helgen efter jag kom hem drog jag och Sandra till Woodfield Mall och shoppade. Eller ja, jag lyckades i vart fall köpa mig ett par nya boots. As coola :) Annars blev det inte så jätte mycket mer. Vi provade på att äta på Rainforset Cafe, vilket var en upplevelse måste jag säga. Ni hör ju på namnet liksom. Rainforset cafe. Behöver inte säga så mycket mer. Det var som att kliva in i regnskogen. Akvarium med färgglada fiskar, träd och buskar precis överallt, stjärnhimmel i taket, dimma, vattendrag, åska med jämna mellanrum och mängder av djurläten. En kul upplevelse om man inte gör det för ofta. Kan tänka mig hur störande alla apor lär vara i längden, haha. Åt i vart fall as god mat. Körde på lax. Kände att jag inte ätit fisk på evigheter. Och gott var det som sagt :) 
Sedan fick jag kämpa mig hem i snökaoset. Började snöa ordentligt precis innan jag åkte hem. Gps:n tog dessutom nån jätte mystisk väg. Men jaja, jag kom ju hem i vart fall. Min värdpappa smsa mig när jag var på väg hem och kolla så jag var okej. Han hade nog dålig samvete eftersom jag frågade honom om det skulle snöa idag innan jag åkte till köpcentret ;) "No, i don't think there will be any snow today. Not much at least". Haha, där hade du allt fel gubbe lilla! 
 
Sedan förberedde vi oss på den "arktiska kylan" som väntade. Och kom, det gjorde den. På måndagen hade vi väl minst 35-40 minusgrader + en iskall vind på det. HÄRLIGT!! 
Mina värdbarn var hemma från skolan både måndag och tisdag. Mina värdföräldrar var båda hemma från jobbet på måndagen. ALLT blev inställt typ. Tror inte jag varit med om något liknande faktiskt. Men det var sannerligen kallt. Min kompis Laura la ut en video på fb där hon visar hur enkelt det blev att göra vatten till snö i denna kylan. Hon gick bara ut med ett glas vatten, sedan kastade hon vattnet upp i luften och ner föll snö. HELT GALET!!! Jag svär på att andedräkten nästan frös och föll till backen när man gick ut. 
På måndagen (när det var som värst) så gick jag faktiskt utanför huset. Solen sken och det var ju toppen väder, om man bortser från kylan. Så jag var tvungen att ta lite bilder på snön. Stannade inte ute länge kan jag ju säga. Räckte med ett par minuter och sen hade jag frusit ansiktet av mig. Brrrrrr!! 
Ni har kanske läst om detta på nyheterna eller nått? Det borde ju ha uppmärksammats en hel del eftersom det tydligen är det kallaste som varit här på 20 år. 

Så måndagen blev en lugn dag. Hela dagen ägnade jag åt att måla på tavlan till min värdmammas systerdotter (tavlan som mormorn har beställt). Och jag gjorde faktiskt klart den! Sedan blev det Harry Potter maraton. Eller ja, vi såg åtminstone hela 2:an och 3:an på rad. Den 4:e filmen såg vi någon dag senare :) 
 
På tisdagen åkte jag till flygplatsen och hämtade upp Nicki och Sophia. Deras plan från Boston blev inställt på söndagen så dom kunde inte komma hem förrän två dagar senare. Så då var lilla jag snäll nog att hämta upp dom :) Kände mig stolt att jag tog mig dit på egen hand och sedan även utan problem hittade tillbaka till bilen i parkeringsgaraget. Poäng till mig! ;) På eftermiddagen skulle jag följa med yngsta tjejen till en målarkurs som hon anmälts till. Så min värdmamma frågade om jag ville följa med henne på dessa lektioner (även om det är på min lediga dag). Inga problem tyckte jag. Men eftersom det vart så kallt så var ju även denna kursen inställd, så det blev inget med det denna gången. 
 
På onsdagen stannade min värdpappa hemma eftersom att "värmepannan" (eller vad jag ska kalla den) hade gått sönder och en snubbe skulle komma och kolla på den. Så blev lite chockad när jag kom upp på morgonen och så är han hemma ;) haha Men som sagt, jag jobbade ändå så han kunde få gjort lite andra grejer. 
Sen jobbade jag som vanligt på torsdag och fredag. Blev en väldigt kort och go vecka ;) hehe 

Jahopp, ja där fick ni en liten uppdatering av den veckan. Hoppas jag inte förvirrat er för mycket. Här kommer lite bilder också när jag ändå är igång.

Bara en bild på allt godis och alla kakor jag samlat på mig över jul. Nästan allt är skickat från Sverige.
Tack, jag tror jag klarar mig ett bra tag framöver nu ;)
Rainforest Cafe
Natthimmel med "fallande stjärnor"
 

En liten artikelbild angående kylan här borta ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: