typesomielin.blogg.se

2014-01-18
23:02:00

Girl's Night!
Herre jösses vilken skillnad det blir här i huset när det inte är någon hemma. Så sjukt tomt och tyst. Nästan lite väl tyst, haha. Fast ändå lite skönt får jag ju erkänna ;) Hur som helst, dagen flöt på. Jag gjorde typ inget speciellt. Förutom att städa lite, sjunga jätte högt i duschen och förbereda inför kvällen. Snöade gjorde det också. Så gott som hela dagen -.- Vilket skapade funderingar på om det skulle kunna bli någon tjejkväll eller ej. Vissa av mina vänner var inte säkra på om de fick lov att ta bilen. Men i slutändan kunde de flesta komma :) Förstod att de tvivlade dock. Var själv ute i snön med bilen en sväng för att handla frukt till min fruktsallad. Slirade rätt bra på vissa ställen. Som tur va så slutade det snöa runt 17-18 tiden. Så då tänkte jag vara duktig och skotta bort snön fram till ytterdörren. Tänkte att det vore bra om min gäster hittade fram till dörren liksom ;) haha När jag väl gjort det så kändes det jätte dumt att sluta, så det slutade med att jag skottade hela garageuppfarten. De ni ;) höhö, kände mig inte dåligt duktig då alltså! Och jag hann göra klart hela uppfarten innan några gäster kom, vilket var bra. Sen hann jag in och värma upp mig lite innan Sophie kom :) Strax därpå kom Natalia också. Vi tre fick en egen liten tjejkväll till att börja med eftersom att mina fyra resterande tyskar inte kom förrän lååångt senare. Visste i och för sig att dom skulle bli lite sena (men kanske inte SÅ sena). Hur som helst, jag fick tid att visa Sophie och Natalia runt i huset, de fick chansen att gosa med Scooter (hunden) som var hur lycklig som helst att det kom folk som ville ge han massa uppmärksamhet ;) haha Sen fixade vi pizza och bara satt och prata. Super mysigt. Egentligen hade jag tänkt beställa pizza på nått fancy ställe och åka och hämta. Meeeen eftersom det var oklart hur många som faktiskt skulle komma, så fick det bli köp-pizza som vi värmde i ugnen. Haha, men de funka lika bra det ;) Sen blev det ju fruktsallad och vaniljglass på det. DÄR hade jag i vart fall gjort nått. *Stolt*

Sen kom då äntligen mina tyskar. Nicki, Sophia, Jasmin och Saskia :) Precis lagom till att få fruktsallad och glass. Så då blev det ännu mera snack. Det är väldigt kul ändå när alla kan dela med sig av sina "Au Pair historier" :) Och för varje dag som går inser jag vilken tur jag haft ändå med min värdfamilj :) Mina vänner säger alltid "Your hostfamily seems sooo nice", "If I was extending, I would love to extend in your family" osv. ;) haha Men jag visste att jag hade en awesome värdfamilj långt före dessa kommentarer. Så det tackar vi för :)
 
Alla utom Sophie åkte hem runt elva. Hon skulle sova över :) Wiihoo! Så vi satte på en film (The Bounty Hunter) och somnade typ till den. Lyckades dock lägga oss där vi skulle och sova ordentligt sen när filmen va slut ;) 
Hade en bra kväll, även om vi inte gjorde så mycket. Det var trevligt att bara sitta och prata med :)
 
Fruksallad på g
Skottar snö! Like a boss!!!!
Natalia och Sophie :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: