typesomielin.blogg.se

2014-01-28
23:00:00

HojHoj
Hejsan hoppsan!
Ja, det blir nog inte bättre än såhär gott folk. Det kommer nog tyvärr se ut såhär ett tag till framöver. Nu pratar jag förstås om den dåliga uppdateringen. Men det händer liksom inte så mycket egentligen. Tänkte dock föröka uppdatera er om vad som hänt den senaste veckan.
 
Just nu är det återigen super kallt. Chicago kallas ju numera "Chiberia" ;) haha förstår detta mycket väl! Egentligen tycker jag det är kallt hela tiden. Fast nu har det vart ytterligare två dagar då barnen fått stanna hemma från skolan pga kylan. Så då är det väl kallt "på riktigt" antar jag, haha ;) 
Idag är det ju tisdag, vilket innebar leeedighet! Började min dag med skypesamtal med min kära moder :) Sedan när jag väl fått i mig frukost så var jag barnvakt en liten stund medan min värdmamma tog 4-åringen till simningen. Så gott som alla mina värdbarn är förkylda/har feber osv. Stackare! Lill-killen och äldsta tjejen har vart värst. Igår fick tjejen stanna på sitt rum typ hela dagen, så hon inte skulle smitta sina syskon. Dock har lill-killen som sagt vart febrig hela dagen idag. Inte kul, inte kul! Hoppas verkligen jag klarar mig undan.
Senare hände det inte så mycket. Sophia hörde av sig, så jag åkte och fikade på Graham's med henne. Mysigt :) Provade på "Hot White Chocolate". Jag gillar vanligtvis att äta vit choklad, även om den är väldigt söt. Men att dricka den var nästan hemskt ska jag säga er, haha. Guuuud va sött det blev! Isch! Nå väl, nu vet jag det så då behöver jag inte dricka den igen ;) 
Sen blev det hem och passa barnen igen i typ 15-20 min innan min värdpappa kom hem (värdmamman drog på möte). Resten av kvällen gick åt att försöka ta mig igenom en del av mitt berg av godis/kakor på mitt rum. Inte bra! Meeeen jag känner nästan att jag behöver bli av med det ;) haha
Idag hade jag egentligen tänkt åka och anmäla mig till fotokursen jag vill ta. Meeen så blev det inte. Ska nog dock ringa och anmäla mig i morgon. Måste få det gjort nu, innan det blir försent.
Fick ett rivsår på ryggen för en stund sedan då katten fick för sig att klättra på hyllan ovanför min säng, tappa balansen och ramla ner på min rygg. Med klorna ut såklart. Tur att katten endast har klor på baktassarna. Annars hade det nog blivit några fler rivsår på den ryggen ;)
 
Vad har annars hänt de senaste dagarna undrar ni? Ja, i helgen så var jag på bio och åt middag två gånger. Började med fredagen då jag hade bestämt en träff med den nya svenska tjejen som precis kommit till mitt cluster :) Sedan var det dock fler som var sugna på middag och bio. Och så fick det bli :) Den nya svensken, som heter Evelina, bor bara cirkus 5-10 min ifrån mig. Skit bra! Då har jag någon att ta promenader med i framtiden, haha ;) Jag åkte i vart fall och hämtade upp henne. Jätte trevlig tjej! Sen for vi vidare och mötte upp Sophie, Laura och Lauras grann-au pair (tysk tjej som tillhöra Au Pair Care) på Portillos. Det börjar bli vår tradition nu att alltid äta på Portillos innan vi går på bio. Men det ligger ju så bra till där på andra sidan gatan ;) Kvällens film blev "Jack Ryan: Shadow Recruit". Den va nog bättre än jag förväntat mig ändå. Jag gillade den :) Sedan blev det hem i snöstormen. Snön verkligen yrde omkring och det var lite svårt att se. Ujuj! 
Hem kom jag i vart fall. Släppte av Evelina först såklart. Då var det skönt med en varm och go säng!

På lördagen började jag dagen med att skypa med min kära Elin.D :) Myyysigt! Jätte längesedan vi hördes av, så det var kul! Sen blev det åka på barnkalas. Min värdmammas systerdotter firades (hon fyllde egentligen år i december, men kalaset blev inte förrän nu). Kalaset hölls på ett litet Zoo. Så barnen (och vuxna) fick chansen att klappa Igelkott, sköldpadda och kanin. Detta var då djuren som dom tog in. Utanför fanns annars grisar, hästar, får osv. Sen fanns det ju då också en orm i ett terrarium precis där maten serverades. Lagom kul sådär, haha. Maten var as god, som vanligt. Tårtan var ett rent mästerverk! Hur fin som helst och super detaljerad (tyvärr fick jag ingen bild). Det var ju förresten till detta kalas som jag fixat en tavla (precis som dom jag gjorde till mina värdbarn i julklapp). Alla älskade den, till min stora glädje. Det är så himla kul att höra när folk gillar det man gör. Jag tycker ju inte själv att det är så avancerat, haha. Jag borde förresten fixa bilder på tavlorna så ni får se vad jag pratar om.
ÅH GUD! jag höll nästan på att glömma berätta om det bästa på hela kalaset. Det var ju mormor'n som "beställt" tavlan av mig (och även till de andra två barnbarnen). Och för att betala mig för detta så skojade vi om (min värdpappa började) att hon kunde fixa biljetter till en Blackhawks match. Jag tog ju inte detta så seriöst, äve om jag visste att hon faktiskt kollat efter biljetter. Och nu på kalaset så presenterade hon mig för en släkting till dom som alltid får säsongbiljetter till dessa matcher. SÅ NU SKA JAG GÅ PÅ BLACKHAWKS MATCH I MARS!!!!! AAAAAAAAAAAH lyckan är total!!! :) Det är ju nått som stått på "Att Göra"-listan ända sedan jag kom hit. Sen en riktig NHL-match! Så mormor'n och morfar'n ska gå med också, vilket jag absolut inte har något emot. Kommer bli skit kul! Sedan får jag även ta med mig en kompis, vilket kommer bli fett svårt att välja. Så vi får se hur det blir med det. Jag vet att mormorns bror är sugen på att gå med, så jag kanske borde bjuda han istället ;) Han är åtminstone intresserad av hockey. 
Fattar fortfarande inte att dom faktiskt fixade biljetterna! Helt sjukt :) Älskar bara den här familjen mer och mer! 
Käre hockey-spelade broder där hemma i Sverige....jag lovar att titta, njuta och ta in hela upplevelsen ordentligt! Jag gör det för oss båda! ;)
Senare på kvällen den dagen blev det middag med Nicki och Sophia på Country House. Jäätte goda ribs blev det till middag. Sedan avslutade vi med ett impulsivt biobesök. Kvällens film blev "Gimmie Shelter" med Vanessa Hudgens i huvudrollen. Deppig film som är baserad på en sann historia. Riktigt bra film tycker jag! 
 
Ja, detta är nog vad som har hänt i princip. En bra helg blev det. Och nu har en ny vecka påbörjats. Det är fortfarande svin kallt och blåsigt och jag längtar sönder till Spring Break då vi ska få lite värme :) 
Jag hoppas fortfarande jag kan bli liite bättre på att uppdatera, men jag lovar inget.....jag vet ju hur det brukar bli ;) haha 

 
 
PUSS PUSS

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: