typesomielin.blogg.se

2014-01-17
21:08:00

När värdfamiljen är borta dansar Elin på bordet.....eller?
Helloj!
Eeh,...sorry för den dåliga uppdateringen. Ännu en gång. Jag blir nog bara sämre och sämre på detta. 
 
Just nu sitter jag ensam här i det stora huset. Min värdfamilj drog iväg till Indiana så fort min värdpappa kom hem från jobbet. Tjejerna ska ju tävla i simning där i helgen, så då är det bara lilla jag hemma. Någon måste ju passa huset, hunden, katten och fiskarna ;) haha För någon vecka sedan tänkte jag att det hade vart kul att hänga med. Men just nu känns det skönt att stanna hemma. 
På förmiddagen hade jag och pojkarna en playdate med Laura och hennes pojkar :) Det var kul, och 4-åringen var hur glad som helst att det kom någon ny han kunde visa sina wii-spel och coola leksaker för! haha Alltid kul med besök. Laura har två värdbarn på 1år och 2år. Huuur söta som helst :) Tyvärr hade min kära 1-åring lite problem med att han inte fick den uppmärksamhet som han brukar få, haha. Annars gick allt bra och vi fördrev hela morgonen/förmiddagen med lek. Vid lunch åkte dom hem och strax efter det kom tjejerna hem från skolan. Dom hade bara halvdag idag. Drog och släppte av 4-åringen på skolan, hem och lägga lill-killen, se till så tjejerna packade inför helgen, fixa tvätten etc. Blev en lång dag eftersom min värdmamma kom hem rätt sent. Stressigt värre blev det sen, haha. Sekunden hon kom innanför dörren var det full rulle och panik att få ordning på allt inför helgen och bilfärden. Jag fick i uppdrag att ta hand om lill-killen. Se till så han fick mat i sig, klä på ytterkläder osv. Gjorde mitt bästa för att hjälpa till i paniken ;) hahaha Till slut lyckades dom ta sig iväg. Det snöade under dagen och höll fortfarande på när dom skulle åka. Så jag hoppas inte dom får några svårigheter med väglaget. 
Som sagt, själv sitter jag här nu och kollar på Hawaii five-0. Inom kort ska jag dock se till att kolla på "12 years a slave". Har sett fram emot att se den länge nu. Verkar sjukt bra! Egentligen ville jag få igång Netflix, men jag vet inte riiiktigt hur jag ska lyckas med det. Jag må ha bott här i 5 månader, men det är fortfarande MYCKET med tv:n jag inte har koll på. Haha ;) Men precis som hemma i Sverige så kollar jag ganska lite på tv. Så jag antar att det är därför. I kväll blir det bara chillkväll. Sjukt skönt ändå. I morgon kommer kompisar hit. Kände att nu när jag för första gången är ensam hemma en hel helg så får jag passa på att bjuda hem massa kompisar ;) haha Självklart fick jag tillåtelse till detta. Min värdpappa bad mig bara att försöka att inte bränna ner huset, haha. Det ska jag väl ändå klara ;) 
 
För att uppdatera lite annat som hänt sedan förra helgen:
I söndags hängde jag med min värdfamilj på min värdmammas brorsdotters baptism. Hade tänkt stanna hemma först, men sen tänkte jag att det kunde ju va kul att se hur det går till här. Och det var kul att se hur likt, fast ändå olikt det är från det dop man själv vart med om :) Sen är det ju som alltid trevligt att träffa släkten :) Dock var det så mycket folk hemma hos min värdmammas bror sedan så jag fick inte riktigt chansen att hälsa på alla. Sånt ger mig typ ångest. Hatar att tänka att dom ska se en som en sån där dryg jävel som aldrig hälsar på någon. När man officiellt har hälsat så är det ju bara att köra på sen. Inte för att alla dessa människor ansträngde sig att hälsa på mig heller i och för sig......men ändå, haha. 
Har förresten fått nya uppdrag när det gäller måla tavlor. Nu är det fler som vill ha konstverk ;) haha Det går bra nu! 

Förutom detta så har det inte hänt så jätte mycket spännande denna veckan. Igår (torsdag) var jag på Cluster meeting. Var super länge sedan sist känns det som. Denna kväll var det Bingo som gällde, haha. Trodde jag skulle dö när jag fick mailet först. Men det är ju alltid kul att träffa de andra au pairerna. För att markera numrena så använde vi fruitloops (frukost flingor- otroligt onyttiga). Väldigt kreativt ;) haha Hade en trevlig kväll och jag vann faktiskt tre gånger!! Wihooo! Vann min alldeles egna nalle med "Au Pair In America" t-shirt (har ju en sådan på mitt rum redan), nyckelband och kylskåpsmagnet (Au pair in America grejer) och en handkräm. Sophie vann säkert 5-6 gånger! Hon gav mig faktiskt en av sina priser innan jag vann :) Så söt är hon. Så förutom mina egna vinster så fick jag också ett paket med m&m's ;) Najs! 

Nej, nu ska jag kolla på min film tror jag. Eller sjunga karaoke, eller dansa runt i vardagsrummet, eller något annat skumt som jag numera kan göra eftersom jag är ensam hemma ;) hahaha 
 
Full bingobricka! DE NI !!!!!! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: