typesomielin.blogg.se

2014-01-01
22:27:00

New Years Eve :)
Gott Nytt År på er allihopa!
Idag bar det av till New York för att fira Nyår. Micaéla jobbade på morgonen (medan jag låg och sov, haha). Sen på förmiddagen tog vi ett tåg från New Jersey till NYC. Så nu har jag besökt två nya delstater under min resa ;) Pennsylvania och New Jersey, CHECK!
Jösses om det var kallt idag eller? Huuuujedamej! När vi väl kom fram till Penn station mötte vi upp några vänner till Micaéla. Sofia, Alex, Emelie och Helen :) Efter det stack vi direkt och hämta ut biljetter som vi bokat till en nattklubb för i kväll. Kön var sjuuukt lång asså. Många som tänkt sig en natt ute i NY ;) 

Sen drog jag och Micaéla vidare till Brooklyn för att checka in på vårt hotell. Efter några turer på tunnelbanan kom vi tillslut fram. Fick t.o.m transfer från tunnelbanestationen till hotellet. Inte helt fel. Fick dock vänta på den ett bra tag. 
Hotellrummet var sjukt fräscht ändå och sängen var stooor ;) Vi stannade dock inte så länge. Gjorde oss klara inför kvällen innan vi drog vidare till resten av tjejgänget som befann sig i en lägenhet i Williamsburg. Hade nog typ tre tröjor och dubbla tights på mig. I den kylan var det bäst att man bunkrade upp asså. På vägen dit skulle jag köpa min första flaska vin i en vanlig liquor store. Självklart är det ingen här som bryr sig om legg osv. så det behövde jag såklart inte visa. VÄRSTA BESVIKELSEN!! Nu när jag "precis blivit vuxen" och allt ;)
Vi hade i vart fall en väldigt trevlig förfest innan vi drog vidare mot Times Square. Självklart kom vi aldrig riktigt fram till Times Square eftersom det var HUR MYCKET FOLK SOM HELST! Så vi fick stå lååångt långt bak. Försökte nog varenda gata för att komma närmare, men utan resultat. Vi fick i vart fall se fyrverkerierna och känna vågen av "HAPPY NEW YEAR" som spred sig från Times Square och bakåt ;) Men det var helt sjukt vad folk trängdes egentligen. Jag höjde armarna i luften för att kunna filma med mobilen. När jag väl skulle ta ner armarna igen så var det totalt omöjligt eftersom folk trängdes och puttades så. Så jag fick stå där med armarna i vädret, haha. Såg säkert jätte kul ut ;) Dock måste jag säga att vi höll värmen rätt bra där i folkmassan, haha. Med tanke på hur svinigt kallt det var annars. 
Senare efter 12-slaget fick jag mig ännu en härlig reunion då vi mötte upp Hanna (som jag också träffade på orientation). Så himla kul att jag fick mig en så kär dubbel-reunion :D Saknat er brudar <3
Sen bar det då av till Yotel (klubben vi fixat biljetter till). Glada var vi eftersom det var gratis drinkar i baren större delen av kvällen ;) haha Hade en super kul kväll med massor med dans. Kändes som det var år och dagar sedan man var ute och dansa.
Kvällen slutade som sådan: Dansa tills Yotel stängde, följa Hanna hem, sjunga "Emil i Lönneberga låtar" på tunnelbanan, promenera från stationen till hotellet med gps-hjälp. Klockan var 06:00 när Elin och Micaéla kom fram till hotellet ;) haha därefter väntade ca 2 timmars sömn innan det var dags att vakna igen för att hinna äta frukost innan utcheckningen. Kaos om något! Vi drog oss istället vidare till Emelies lägenhet och chillade där innan vi senare mötte upp Hanna på Penn station och tog tåget hem. Blev middag på en jätte mysig restaurang på kvällen och jag fick även chansen att få en rundtur i Hannas hus :) Sedan avslutade jag och Micaéla denna nyårsdag med en kopp te och att somna till filmen "Föräldrafällan".

Hoppas ni alla där hemma hade ett grymt nyår! 
GOTT NYTT ÅR PÅ ER! 

Här kommer min nyårsafton & nyårsdag i bilder:
Är det nyår i NY så är det ;)
Fyrverkerierna låångt bort på Times Square
Yotel
Statue of Liberty
 Mysmiddag i New Hope :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: