typesomielin.blogg.se

2014-01-21
20:32:00

Förnyat körkort!
Hejsan svejsan!

Gjorde inget inlägg för igår (måndag) eftersom jag verkligen inte gjorde nått värt att skriva om. Det blev inte många knop gjorda ska jag säga er. Jag chillade nog sönder här på mitt rum. Läste, kolla på film, lyssna på musik, scrapbookade....ja, ni hör ju! Passade barnen i typ en timma. Det var väl det mest händelserika jag gjorde idag, haha. Lite skamligt att slösa bort dagen så, meeeen ibland får man väl lov att göra det också. 

Hur som helst. Idag (tisdag) fick jag gjort mycket mer. Kom inte riktigt upp så tidigt som jag tänkt, men ändå "okej tidigt". Åt frukost, pratade med min värdmamma om vissa ändringar som kommer ske i schemat framöver. T.ex ingen simning för äldsta tjejen på onsdagar eftersom hon numera har tid att gå på träningen på tisdagar. Detta gör onsdagen lite mindre stressig. Sen ska min värdmamma börja träna på ett gym snart, då det kommer va rätt intensivt i några veckor innan hon kan göra upp ett bättre schema som passar oss bättre. (Det är nån grupp grej hon ska börja). Så det kommer innebära att hon behöver lite extra hjälp här och där. Det ska vi väl fixa!  Sedan kommer jag få fullt upp under dagarna då det numera är aktuellt med potträning för lill-killen. Idag lät hon honom gå i underkläder istället för blöja. Vilket resulterade i ett par byxbyten under dagen ;) hahaha, så detta kommer bli intressant! Men tack o lov så gillar han faktiskt att sitta på pottan. Tydligen hade det vart ett rent helvete när 4-åringen skulle lära sig. Så jag tackar och bockar för att jag får den hittills lättaste ungen, haha ;)

Efter frukosten drog jag iväg till "trafikskolan" för att uppdatera mitt körkort. Av någon anledning så har du annorlunda körkort beroende på om du är under eller över 21år. Så nu när jag är 21 och vuxen så måste jag ju förnya mitt körkort. Och OM jag var glad att jag fick göra ett nytt med ny bild och allt. Måste säga att jag gillar det nya mycket bättre än det gamla. Nu fick jag en bild där jag ser ut som jag faktiskt gör. Eller ja, typ i vart fall. Och jag LER på bilden. Hör och häpna!!! Elin ler på sin bild. Kände att jag var tvungen att le så att jag kunde trycka upp bilden i ansiktet på min värdpappa sen ;) Till förra bilden sa han ju :"Du ler ju NÄSTAN på denna bilden". Så nu fick han så han teg minsann, haha. Nu är det ju inte så att jag aldrig ler på bild. Men när det gäller körkort, skolkort, pass osv. då du MÅSTE se bra ut eftersom du kommer få leva med dessa bilder ett tag, så HATAR jag det. Det är liksom så påklistrat. 
Detta gick ju under en timma och jag gick ut med kortet i handen återigen. Kan fortfarande inte fatta hur snabbt och enkelt det är här. 
Hem igen och ringa till det college som jag planerat att ta en kurs på. Ville ta reda på hur många som behöver anmäla sig för att kursen ska bli av. Just nu är det 5 pers. som anmält sig och tydligen behövs det 10. Va faaaan! Jag vill ju verkligen ta den hör fotokursen. Och han kunde inte svara på om han tror chansen är stor att kursen ställt in eftersom den inte börjar förrän i slutet av februari. Svårt att säga såhär tidigt alltså. Baaaah!!!!! Lätt ska det ju inte vara märker jag!
Idag fick jag göra lite mer barnpassning än vanligt. Fick först köra 4-åringen till hans simning eftersom min värdmamma behövde va hemma när rörmokaren kom. Va jätte kul att se han simma dock. Och hans coach var ju hur go som helst. Blev stolt som en tupp när hon hela tiden använde mitt värdbarn som exempel för dom andra barnen ;) haha
Sedan for vi hem igen och då tog jag det lugnt på mitt rum en stund. Hann skypa med både Julia och Christopher :) Myyysigt! Sen var det dags för yngsta tjejens drawing class. Åter igen kände jag mig bara i vägen. Förra veckan satt jag bara utanför och väntade eftersom läraren hänvisade mig att komma tillbaka när kursen var över eftersom det skulle bli många elever. Idag frågade jag dock om det var ok om jag satt med henne, vilket hon sa ja till. Men jag kände mig ändå i vägen. Tanken från början var att jag skulle vara med mitt värdbarn på detta eftersom det typ är tack vara mig som hon vill börja en målarkurs i första hand. Men nu när vi väl vart där så känns det typ lite obekvämt att sitta där inne och se på. Lite som att jag tar lärarens jobb ifrån henne ifall jag hjälper mitt värdbarn med det hon ska rita. Satt dock inte med henne länge förrän hon faktiskt själv sa att det är okej om jag inte sitter med henne. Tror nog hon kände att det var lite jobbigt med tanke på att ingen av de andra barnen hade någon med sig. Så jag hade egentligen ingen emot att gå därifrån, haha. Jag åkte en sväng till Micaels och köpte en bok om Zentangle (det klottret jag använt mig av till mina barntavlor). Sedan åkte jag tillbaka och hämtade upp henne igen. 
Väl hemma blev det middag innan min värdmamma körde äldsta dottern till simningen och jag fick vara barnvakt åt de andra tre. Tills min värdpappa kom hem :) Han var nyfiken på att se hur mitt nya körkort blev. Och självklart kunde jag knappt bärga mig att visa honom att jag LER på bilden ;) haha Fick tummen upp för det!
Resten av kvällen blev bara chilla vidare. I morgon är det onsdag och jobb igen. Det är inte bra att vara ledig för länge. Blir så bekväm med det, haha. 
 
Må hända att det är ett "fake smile", men det är helt klart bättre än det förra ;)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: