typesomielin.blogg.se

2014-06-08
23:55:00

Color Run!!
Wohoo! Nu har man deltagit i Color Run! :) Så himla kul! Nått bland de galnaste jag vart med om, haha. Sophie sov hos mig igår efter att vi vart i Chicago och checkat in oss inför racet idag. Vi fick en goodie-bag med color run t-shirt, pannband, tatueringar, armband och nummerlappen. Sedan fanns det andra grejer man kunde köpa till också. Jag och Sophie hade förbeställt tyllkjolar och knästrumpor olika färger, haha. Vi körde all in!! 
Så jag gick upp 4:30 i morse för att mata och släppa ut hunden en snabbis osv. innan vi va tvunga att åka. Vi kom dock i väg lite sent så vi fick skynda. Tog en genväg för att spara tid. Vi var lite oroliga att vi skulle missa tåget, men vi hann tack o lov! ;) Var massor av folk på tåget som skulle på color run. 

I morse va det ganska kyligt, men så fort solen kom fram blev det bättre. Var ändå skönt att det inte var stek hett under loppet. 
Var så galet mycket människor som anmält sig till detta event! Vi smög in i kön där i början ;) haha Sen bar det av! Dessa 5k gick sjukt fort. Tror det var för att efter varje kilomenter väntade en station med färg där folk kastade ut detta färgpulver på dig. Så man väntade liksom på nästa station så man skulle få en ny färg. Började med rosa, därefter blev det oragne, blå och lila! :) Förstår att det också kallas "The Happiest 5k On The Planet!" Alla är så himla glada ;) haha Vi stannade många gånger för att ta kort. När vi kom i mål var vi inte så farligt täckta med färg. Det blev dock värre på "efterfesten". Det var en scen med lite underhållning och då och då kastade dom ut små påsar med färg i publiken som alla ville fånga. Sen räknade dom ner och sen kastade alla upp färgpulvret i luften så att det blev ett stort pulvermoln över hela publiken, haha. Det var här vi verkligen blev täckta av färg. Från topp till tå!! Men guuud va kul det var! Bortsett från just när färgmolnet kom och du inte kunde se ett piss eller andas eftersom du inte ville andas in färgen. Visserligen var ju inte färgen farlig, men ändå! När festen var slut var jag och mina kompisar mestadels täckta med grön. Vet inte riktigt hur det gick till eftersom ingen av oss hade grön att kasta. Men antar att andra hade det ;) haha 
Sedan åkte vi gröna människor hem med tåget igen ;) Kul att se vissa människor reaktioner! haha Körde hem Sophie. Därefter fick jag ensam köra hem. Satt och fundera på vad folk i andra bilar tänkte när dom såg mig ;) haha Det var ingen hemma än när jag kom till huset. Igår ringde dom och tydligen så var nöjesparken stängd p.g.a nån vatten läcka eller nått. Stackars värdfamilj! Värt att åka ca 6 timmar för att komma fram till en stängd park :( Men idag hade dom vart på Zoo istället, så helgen hade inte vart helt bortkastad :) Så nu planerar dom åka dit i höst istället. Då kan ju jag hänga på ;) hihi
Blev en dusch direkt när jag kom hem! Tänkte att HUR ska jag få bort detta? men det va inte alls svårt. Inget schampo, tvål och en tvättsvamp inte kunde fixa! Fick skruppa ordentligt dock! 
Senare åkte jag och Evelina och köpte glass och åt en hemma hos mig. Skulle göra skolarbete, men vi blev sittandes och lyssna på "De vet du"-klipp. Skyller på våra yngre bröder för detta, haha! Sen kom min värdfamilj hem. Min värdmamma kom ner och berätta om deras bravad denna helg :) 
Efter ett tag åkte Evelina hem och jag kollade sista avsnittet av Vampire Diaries. Böla ju sönder! Sen blev det sova. I morrn är det måndag igen! Och snart kommer min familj på besök! :D
 
Här kommer en ordentlig bildbomb ;)
 
På tåget - laddade!!
På tåget - laddade!
Prima ballerinor! ;)
Mitt grymma team <3
Gröööna! ;)
Förvandlas till Hulken på tågstationen...
Före och efter ;) Skillnaden är stoor! haha
En sista bild innan jag hoppa in i duschen!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: