typesomielin.blogg.se

2014-06-04
00:45:37

Florida : Dag 1
Hej där! Här kommer uppdatering om min och Evelinas weekendresa till Florida där vi hälsade på Tina och Ulf. Har ju ny dator nu såatteee... nu blir de bilder ;) Hur som haver, här kommer bilder och heeela storyn :
 
Lördag 24 Maj
 
Evelina sov hos mig eftersom vi fixat taxi som skulle hämta oss 03:45 på morgonen hemifrån mig. Woooho! Igår var vi ju på bio och såg nya X-Men filmen. Sjukt bra! Vi tänkte dygna, men i slutändan så sov vi lite ändå. Blev dock bara max 2 timmar innan våra tre alarm ringde, haha. Vi hade en stackars förvirrad taxichaffis som inte hitta rätt adress först, men med lite hjälp på telefon så kom han rätt tillslut. 
Vi kom fram till flyplatsen runt 5:00 och då blev det frukost på Starbucks ;) 
På planet hade vi "turen" att hamna bredvid en präktig, stolt och dryg man som babblade på som tusan. Han började bra, men sen irriterade han oss bara. 
 
På flygplatsen i Orlando kom Tina och hämtade oss. Var lite förvirrade på flygplatsen så tog oss en stund att hitta varandra. Fast det var ju inte värre än när jag försökte hitta Micaéla i Philadelphia ;) haha Tur det! 

Varmt och härligt var det när vi kom fram. Sen satte semestern och njutningen igång på direkten. Väl hemma hos Tina & Ulf blev det lunch och sedan häng vid poolen. Till middag blev det super god kyclkling och potatisgratäng. Alltså POTATISGRATÄNG!!! Fattar ni?? Jag ville nästan gråta. Så gott var det! Haha, var ett bra tag sedan jag åt potatisgratäng. Maten vi åt denna helgen inte var typiskt svensk egentligen, men det kändes bara så himla svenskt på nått vis! <3
 
På kvällen drog vi på en krogrunda! Vi gick till tre olika ställen och medelåldern låg på ca 40-45 år ;) haha, men vi hade skit kul! Vi gick på Whiteparty (endast jag som följt dresscoden), dansade, drack och träffa massa trevligt folk. En sjukt kul kväll ändå :) Vi var väl hemma runt halv ett på natten kanske och då somna vi nog innan vi hunnit lägga oss, haha. 
 
Frukost på O'Hare :)
Taggade brudar!
Chicago skyline
Evelina, framme i Florran ;)
Vårt fina rum :)
Poolen!
Den fantastiska middagen <3
Whiteparty ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: