typesomielin.blogg.se

2014-06-06
17:51:00

Nationaldagen + Uppdatering!
Hellu! 
Idag är det ju Sveriges Nationaldag :) Har tyvärr inte haft nån vidare "sverige känsla" idag. Dock var det första dagen på sommarlovet för barnen och det firades med ett besök vid poolen/utomhusbadet i närheten. Gick rätt bra måste jag säga, för att vara första gången jag tar dom dit på egen hand. Va bara lite problem då lill-killen va trött och stackars 4-åringen fick hänga med oss i skuggan ett tag. Båda pojkarna sov en stund när vi kom hem och vi hängde vid tv:en då alla var för trötta för att göra annat typ, haha. 
Efter middagen fick barnen gå och lägga sig tidigt. I morgon drar dom nämligen till Ohio för att besöka Cedar Point. Ett jätte stort nöjesfält. Hade jätte gärna hängt på, men i helgen väntar ju Color Run :D Sa hejdå och godnatt till alla barnen innan jag och Evelina åkte på bio och såg filmen "The Fault In Our Stars". Vi båda har ju läst boken så det var kul att se den. Jag tyckte om den. Jätte ledsam såklart. Fast jag och Evelina satt nog mest och konsentrera oss på alla andra som grät i biosalongen. Haha, aldrig vart med om så mycket snyftningar på bio förr. Kanske för att jag går på mer actionfilmer ;) 
 
Har ju missat att uppdatera en del (som vanligt). Så tänkte uppdatera er om vad som hänt annars i veckan. Förra helgen åkte jag, Nicki, Sophia och nya tjejen Linda in till Chicago. Det var Sophias sista helg här i USA :( Super trist. Vädret var kanon så vi drog till Millennium Park, shoppade lite på Michigan Avenu och besökte Navy Pier för att se Chicago Skyline i mörkret. När vi var och shoppade så hamnade vi helt plötsligt på en av Chicago Fire Departments lokaler där vi fick prova på att sitta i en av brandbilarna. Gubbarna var väl fett uttråkade så dom började bjuda in folk att komma och kolla ;) haha Sjukt kul! Toppen bra dag :) På Söndagen var jag och Evelina på Ikea och mötte upp Amanda, svensk tjej från Trollhättan som gick på samma gynmasium som mig :) Världen är verkligen liten! Nu är det snart hennes tur att åka hem också, så vi tänkte att de va bäst att ses (eftersom vi pratat om detta ett tag). Köttbullarna och moset smaka lika bra som vanligt och Ikea känns fortfarande som hemma om vi bortser från alla amerikaner ;) Blev endast shopping i mathörnan. Flädersaft, singoalla kakor, müsli och jordgubbsylt. Mumma! Blev en mjukglass ute i värmen sedan också. Trevlig dag! :)

I måndags (2 Juni) var det inte bara min älskade mammas födelsedag <3. Det var också cluster möte med Laser Tag. Hur kul som helst! Jag och alla andra tog ju detta 100% seriöst och jag trodde nog nästan jag var med i en actionfilm, haha. "Täck mig!" skrek vi till varandra medan vi smög runt där i mörkret. Ett sjukt kul cluster möte! Har sedan länge lovat Sophia att jag skulle baka kanelbullar till henne, men de blev aldrig av. Så när vi var på Ikea så köpte jag ett paket med nybakta bullar som jag tog med på mötet att ge henne. Hon blev jätte glad och jag lovade fixa RIKTIGA bullar till henne när hon besöker mig i Sverige nån gång i framtiden ;) haha Blev en bamse hejdå-kram innan vi åkte. För dagen efter skulle hon flyga hem till Tyskland igen. Helt sjukt! Här går man och tror att alla man lärt känna kommer stanna här för evigt. Linda, som är "Sophias" nya au pair är jätte trevlig dock så det är ju bra :) 
I Tisdags (3 Juni) var jag och Evelina på vårt andra volontär arbete. Vi kände oss som riktiga mattanter i våra fina hårnät och plasthandskar. Detta var en annan organisation när förra gången och vi packade faktiskt maten själva denna gången. Jag och Evelina var dom som hällde i vitaminer, proteiner, soya och ris i plastpåsar. Sedan fick nån annan väga påsarna, försluta dom och packa ner dom i lådor. I slutändan hade vi packat 18 lådor som kommer ge 3888 måltider. Rätt coolt ändå! Fast det som känns bäst är att vi med dessa lådor kommer förse hela 10 barn med mat för ett helt år :) Man kände sig lite stolt då! Haha
 
Nicki, Sophia och Linda
The Bean
Linda & Me
På Chicago Fire Department ;) Tyvärr är det Nicki som har bilderna på när jag sitter i brandbilen
Nicki provade dessutom hela outfiten ;) haha
Goa gubbar som jobbar i ca 40 timmar
Navy Pier at Night
Vackra Chicago skyline!
Fina Sophia! Kommer sakna henne <3
Love this city!

Två jätte dåliga bilder från Laser Tag ;)

Volontär arbete nr 2! :) STOLT!!!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: