typesomielin.blogg.se

2014-03-25
23:55:00

Chicago Blackhawks
Alriiiiight! Så idag var det alltså dags för NHL match! :D Chicago Blackhawks vs. Dallas Stars. Såååå cool! 
Vid 4 tiden plockade jag upp Evelina och vi drog vidare till mormor'n och morfar'n. Det är ju som sagt dom som bjöd oss på hela detta kalaset. Väl där bytte vi till deras bil och drog vidare till United Center i Chicago :) Bilköerna var ju inte att leka med dock då vi kom mitt i "vi-har-precis-slutat-jobbet"-rushen ;) Men vi tog oss dit. Mormor'n hade lånat hockey-tröjor av sin son och svärson så jag och hon fick ta varsin. Evelina hade en tröja från sin värdmamma. Så med våra kepsar såg vi ut som riktiga Blackhawks-fans :) haha 
Riktigt bra platser hade vi också! På kortsidan, sektion 2, första raden. Så där satt vi med vår skylt och min Sverigeflagga. Vi hade ju siktat in oss på att synas på tv och på skärmen över isen. Tyvärr fanns det inga kameror riktade mot vår sida av läktaren. Som tur va så visade dom mellanpratet mellan perioderna i arenan, så vi sprang dit i båda pauserna och lyckades faktiskt synas med vår "Sweden Forever" skylt på tv :D Huuur kul? haha Min värdmamma smsade och sa att dom såg oss. Samma med Evelinas värdföräldrar. Mormor'n smsade väl typ alla hon kände för att se till så dom kolla efter vår skylt, haha. Tyvärr syntes inte jag så bra eftersom en kille lyfte upp sin son framför mig -.- typiskt! Meeen glad ändå! 
Det blev en grym match och vi hejade som tusan!! Sedan viftade vi med flaggan allt vi orkade så fort en svensk spelare gjorde nått bra. Det finns ju nämligen 4 av dom i Blackhawks :) 
Vi fick bevittna en helt galet snyggt mål dessutom! 
Ja, finns inte så mycket mer att säga än att det var en grym match och en totalt awesome dag! :) Blackhawks vann ju då såklart ;) Häärligt! 
Fick även ett mail av mamma där hon sa att hon sett vår skylt! haha super kul!!
Hemma hade dom spelat in matchen, så jag fick spola fram till mellanpratet och ta några bilder för att visa vart jag är på tv ;) haha
 
United Center : Blackhawks vs. Stars
Evelina är taggad inför match!
Här ska vi försöka synas på tv...
Evelina & Jag taggar inför mellanpratet
Vi och vår fina skylt ;)
GO BLACKHAWKS!
Här är matchens snyggaste mål
På amerikansk tv! VÅR SKYLT I BAKGRUNDEN!!!
Mitt lilla face där bak ;) haha 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: