typesomielin.blogg.se

2014-03-24
22:04:00

Förberedelser
Måste börja med att säga att det endast är EN VECKA KVAR TILL PUERTO RICO! Sådär, då var det sagt ;) Idag var det ju en vanlig måndag. Blev mycket bus och lek under dagen. Städtanten kom och huset blev rent. Efter jobbet drog jag direkt för att färga/tona mitt hår :) Klippte det förra torsdagen, så nu skulle jag slutföra det som inte hanns med förre veckan. Blev riktigt nöjd! ÄLSKAR min frisör här. En sjukt härlig tjej från Irland som klipper typ varenda Au pair i området ;) haha ne inte så många kanske....men hon frågade mig om jag kände vissa personer som hon klipper. Flertal av dessa känner jag ju. Hur cool som helst är hon! Och nu ska hon bjuda mig på nån specialbehandling för håret när jag kommer tillbaka från semestern. Hur snällt var inte det? :) Jag vet att mitt mål vart att spara så långt hår som möjligt medan jag är här, men man måste klippa liiite emellanåt. Hade nog inte kunnat visa mig ute om jag gått längre utan att besöka frisören. 
Efter detta drog jag hem och åt middag som min värdfamilj sparat åt mig. Dröjde dock inte länge förrän jag var ute och flängde igen. Denna gången blev det en sväng till Michael's med Evelina för att fixa en skylt tills Blackhawks-matchen i morgon! I söndags hade mormor'n sagt att vi borde göra en skylt för att ha större chans att synas på tv under matchen. SJÄLVKLART ska vi göra en skylt tänkte vi då :) haha Vi tog även en sväng till Geneva Commons för att gå in i en butik där dom säljer Sportiga Chicago grejer. Blackhwaks, Bears, Bulls etc. Vi lär ju lätt ha tillbringat över 40-45 min där inne innan vi kom till skott att köpa nått. Vi ville ju se ut som riktiga fans så det fick bli varsin keps. Stackarn som stod i kassan undra väl va vi höll på med där vi gick och diskutera på svenska oss emellan vilken typ av keps som passar oss bäst ;) haha När vi äntligen handlat drog vi hem till mig för att göra skylten. Blev super fin och därmed kunde vi lägga oss med gott samvete! 
I morgon blir det match! WIIIIIHOOO! :D 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: