typesomielin.blogg.se

2014-03-14
20:03:00

Långt inlägg med sena uppdateringar ;)
Hej allihop! 
Här kommer det ett ihopkok av inlägg från den senaste veckan. Har vart en lång och upptagen vecka, så bloggen har det inte funnits nån tid eller ork för. Så nu ska jag ge er lite uppdatering från vad som skett sedan förra helgen redan. 
 
 
Lörsdag 8 Mars - EpicAir
 
Denna dag var det dags för äldsta tjejens barnkalas på EpicAir (trampolin park). Super kul! Jag var självklart med och hoppade också ;) Jag och 4-åringen höll ihop med barnens morbror. Det blev ett himla studsande och hoppande. Efteråt kände jag dock vilken fruktansvärt dålig kondis jag har, haha. Helt hemskt ju! Men det var en rolig dag och det verka som äldsta tjejen var super nöjd med sitt kalas och sina presenter. 
Efter kalaset åkte vi hem igen och tog det lite lugnt. Sedan satte min värdfamilj igång med städning tror jag, för dagen efter väntade ännu ett kalas (med släktingar). Själv drog jag iväg på shopping ensam och kom hem med ny bikini, jeansshorts och lite annat inför Spring Break. Lyckan när jag äntligen lyckades hitta en bikini jag gillade! Hallelujah! 
 
Super goda cupcakes!
Mitt super graciösa hopp! Tyvärr blev ingen bild på volten jag gjorde senare....
 
 
 
Söndag 9 Mars - Cluster Meeting : Bowling
 
Idag var det dags för cluster möte inne i Chicago. Bowling denna gången! :) Jag, Sophie och Evelina åkte in mycket tidigare dock för att hinna åka skridskor i Millenium Park. Idag var det nämlingen sista chansen att få göra det. Har ju velat dra hit och åka sedan innan jul, men jag har inte hunnit med (eller så har det vart för kallt). Men bättre sent än aldrig ju. Så nu blev det äntligen dags! En riktigt bra dag. Solen sken och allt. Kände mig som en gammal tant där ute dock, haha. Det var inte igår jag åkte skridskor inte. Tur att inte lillebror såg mig ;)  Vi passade även på att fotografera lite vid The Bean. Evelina var ju tvungen att träffa denna super coola grej såklart! Fick även tid till att ta ett foto till min fotokurs när vi väl var där. Efter fotograferingen gick vi vidare längs med Michigan Avenue för att leta upp Bowlinghallen vi skulle till. Lyckades hitta rätt utan större problem. Vi var väldigt tidiga, så vi passade på att beställa nått att äta. Sedan dök den norska tjejen i Naperville clustret upp (hon jag träffade på Starved Rock i höstas). Kul att se henne igen :) Strax efter det dök fler och fler upp. Så tillslut kom Nicki, Jasmin och Saskia också. Så då kunde vi köra igång med spelet. Jag hade INGEN bra dag idag när det gäller bowlingen asså, haha. Det kommer och går. Vilket borde innebära att nästa gång borde gå jätte bra? Man kan ju alltid hoppas ;) Vi fick även chansen att prata med vår counselor en tag och få viktig info. Efter ett lyckat möte drog jag, Sophie och Evelina hem. Resten av tjejerna gick och åt. Nicki hann dock ikapp mig och Evelina på tåget, så vi satte oss alla tillsammans. Vi var sjukt trötta på tåget hem. Körde hem Evelina. Väl hemma var det fullt hus med släktingar som firade äldsta tjejen. Jag kom precis i tid till den sjukt goda glasstårtan! ;) Tur det, för den var verkligen hur god som helst. Sen blev det lite häng med familjen och kolla Blackhawks match på tv :) 
 
 
 
 
 
10 - 14 Mars
 
Resten av veckan har vart lång och det har vart mycket att tänka på. Många beslut som skall tas och många bollar att hålla i luften. På allt detta drog jag på mig en liten förkylning, vilket inte gjorde saken bättre. 
 
Jag och de "älskade" näsdukarna utgjorde ett team denna veckan
 
 
 Här med har jag nu uppdaterat er lite mer från den gångna veckan :) Blev en del bilder i vart fall. Hoppas det duger. Ska fortsätta FÖRSÖKA vara bättre på att uppdatera i tid, men jag lovar inget. Det är ingen idé att lova nått här ;) haha
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: