typesomielin.blogg.se

2014-03-04
21:22:00

Inte riktigt vad vi tänkt oss......
Ja, idag blev det sannerligen inte som vi tänkt oss. Igår var min värdmamma rätt trött så hon skippade sin träning som hon annars tänkt göra. Så jag erbjöd mig passa pojkarna på morgonen idag så att hon kunde gå då istället. Vilket jag gjorde. Gick jätte bra. Passade även på att skypa med älskade Elin. Pojkarna var med och prata, sjöng och gjorde sitt bästa för att imponera på Elin tror jag ;) haha Min värdmamma kom hem. Hon gick för att ta en dusch. Och sen hände det......
Lill-killen höll på att hoppa från soffan och ner i en hög med kuddar på golvet (som hans storebror har lärt honom - vilket jag troligen sagt åt dom att INTE göra säkert tusen gånger). På något vis landade han nog fel för det dröjde inte länge förrän det blev ett farligt väsen i andra änden av rummet (där jag INTE var just då). Tänkte först att "jaja, men det går över fort. Han ramlar ju och slår sig hela tiden och det brukar gå över väldigt fort". Men inte idag! Nej, för idag bröt vi handleden istället! YAAAAY! Tummen upp för det. Detta visste vi såklart inte just då. Glad att min värdmamma kommit hem när detta hände. Tog med honom upp till hans mamma så hon kunde hjälpa mig kolla vad som kunde va fel. Han reagerade på när vi rörde hans vänsterhand. Så min värdmamma gjorde några samtal innan hon sedan tog med honom till sjukhuset för att röntga honom. Jag stannade hemma med 4-åringen så länge. Och ångesten var ju huuuuuur stor som helst kan jag ju tala om. Dröjde inte jätte länge innan dom kom hem igen. Då hade dom inte fått nått riktigt beslut på vad som var fel. Så jag åkte en sväng för att försöka köpa födelsedagspresent till mitt äldsta värdbarn som fyllde 10 år idag :) Hann knappt gå in i första affären innan min värdmamma ringde mig och tala om att lill-killen tydligen brutit handleden!! Alltså BRUTIT HANDLEDEN? Så hon fick åka iväg till ett annat sjukhus för att gipsa eller nått. Själv kunde jag ju inte fortsätta min shopping, utan jag drog direkt hem till tjejerna som då kommit hem från skolan. Present får den stackars 10 åringen få i helgen på hennes kalas istället. Så just nu fick hon nöja sig med en bamsekram :) För att fördriva tid så lekte vi "kitty cat". Typ charader, där vi skulle låtsas vara något djur så att dom andra sedan ska gissa. Detta underhöll oss ända fram tills min värdmamma och pojkarna kom hem igen. Blev inget gips eftersom det hade fått gå ända upp till axeln (vilket han INTE hade gått med på), haha. Så han fick få nån annan grej att sätta på armen istället. Stackars liten! Talade nog om för min värdmamma vilket dåligt samvete jag hade minst hundra gånger. Men hon uppmuntrade mig att inte känna så. "Hade det inte hänt när du var här, så hade det hänt när jag var här istället". Haha, jo så kan de ju va.....men ändå! Så himla typiskt!  -.- 
Efter detta var det kasta sig i bilen och iväg till en restaurang i down town Geneva som vi bokat bord på. Vi va ju ändå tvungna att fira äldsta tjejens födelsedag på ett eller annat vis idag :) Stackarn, blev verkligen inte den födelsedag som hon tänkt sig. Men hon sa hela tiden att det är okej, så hon förstod att denna dag blev rätt kaos för oss alla. Haha! Middagen blev trevlig och maten var god. 
 
Så nu får lill-killen dras med detta "bandaget" i två veckor innan han ska på återbesök för att röntgas igen. Det var väl inte helt av tror jag. Men barn läker väl fort dessutom. Ska bli spännande att se hur dessa två veckor blir ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: