typesomielin.blogg.se

2014-03-15
23:22:00

St. Patrick's Day
Som rubriken avslöjar firade vi idag St. Patrick's Day ;) Egentligen är det ju inte St. Patrick's Day förrän på måndag, men det är ju ingen som kan dricka då liksom, haha. Så i morse var jag uppe tidigt för att ta tåget till Chicago med Nicki, Sophia och Natalia. Super kul att träffa Natalia som jag inte sett sen i januari senast. På stationen träffade jag även en tjej från fotokursen så jag stod och snacka med henne och hennes man innan kompisarna dök upp. Det märktes att det skulle firas idag då det var huuuur mycket folk som helst som skulle med tåget. Alla klädda i nått grönt ;) Glad att vi var det tredje stoppet på detta tåget så vi fick platser, för det var inte lätt för folk att få plats senare. Smockfullt med folk! I högtalarna ropade dom ut att man INTE fick dricka alkohol på tåget och alla som gör det kommer kastas av tåget. De va rätt kul att se alla med sina "kaffe koppar" se sig omkring sedan ;) haha 
Chicago var helt craaaazy idag pga. festligheterna! Men det var jätte kul att va med om galenskapen. På stationen mötte vi upp Sophie och sedan bar det av mot Chicago River för att kolla in det färgade vattnet. Varje år under St. Patrick's Day firandet färgas floden grön (och då menar jag verkligen grön som i GRÖN). Skit häftigt! OBS! denna färg sägs vara miljö vänlig. Vi får sannerligen hoppas det. Blev många bilder på det. Tyvärr fick min kamera stanna hemma då något hände med den förra helgen :/ Så jag får låna lite bilder av vänner istället. Mobilen fick vara mig trogen dessutom :) Var massa människor som paddla runt på "surfbrädor" nere i floden. En kille stod till och med på huvudet/händerna. Helt sjukt!
Det var en jätte fin dag, med sol och mycket glada människor. Vi hade planer på att få se paraden som går genom stan också. Men pga. allt folk och alla miljoner avstängda gator så missade vi den. Skit typiskt! Men det var ändå roligt nog att få se hur sjukt mycket folk som firar denna dag. Tänk att så många plötsligt blir irländska denna tiden på året ;) haha 
 
De flesta av tjejerna stannade kvar i stan medan jag och Sophie drog hem senare på eftermiddagen. Kände mig rätt tråkig, men inte nog med att man skulle köra bil senare så va jag nog inte på bästa partyhumöret (även om jag verkligen önskat det). Så jag hängde med Sophie på hennes tåg bara för att vi skulle kunna hålla varandra sällskap ;) Väl i Naperville tog vi Sophie's bil, åkte till Geneva för att hämta min bil och sedan bar det av till biografen för att kolla Liam Neesons nya film "Non-stop". Skit bra film! Han måste ju va den coolaste snubben som finns asså. Man fuckar ju inte med honom i första taget ;) haha Så eftersom vi såg filmen rätt tidigt blev det en lång och lugn kväll hemma. Rätt skönt ändå :)
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: