typesomielin.blogg.se

2014-03-23
23:53:00

Wisconsin
Hej hopp! I helgen har jag och mina svenskar vart på weekend trip i Wisconsin :) Super kul! 
Vi började tidigt på lördagen då jag och Evelina åkte upp till Sandra och plocka upp henne innan det bar iväg till Wisconsin Dells för att bo på hotell och bada på badhus. Om ni visste hur exalterade vi var inför detta. Haha, som om det var VÄRSTA resan ändå. Alltid spännande med roadtrip dock :) Tänk va skillnad det kan göra på "äventyr" bara genom att passera stat-gränsen, haha. Vädret var kanon hela helgen, vilket vi uppskattade. Kylig vind dock, men det är ju ingen överraskning direkt. Vi kom fram rätt tidigt, men vi letade upp hotellet och sedan blev det lunch. Lite sightseeing dessutom i galna Dells. Och då menar jag verkligen galet. Det är en hel "stad/by" av bara massa kul - vattenparker, tivolin, hotel osv. Såg nästan inte verkligt ut. Kilometer efter kilometer med färgglada äventyrsstationer. Kan tänka mig hur sjuuukt mycket folk det måste va där på sommaren. 
Hur som helst, efter lunch besökte vi en Outlet Mall där jag faktiskt köpte både örhängen och ett par byxor. Tillslut blev det dags att checka in på hotellet. Höll på att dö när vi såg hur rummet såg ut. Vi fick värsta "love suiten" (Mermaid Suite hette den), med bubbelbad i sovrummet och speglar i taket. Haha, helt galet. Men ja "Mermaid" passa ju bra med diverse snäckskals-detaljer osv. Rummet funka bra för oss som bara stanna en natt. Inga konstigheter alls :) Så fort vi checkat in drog vi direkt till vattenparken Chula Vista. Till skillnad från alla andra miljoner vattenparker i Dells så låg ju den som vi skulle till några kilometer ut i skogen typ, haha. Men det var en spännande bilfärd. Men jeeesus vad mycket folk det var där eller. Typ hela USA hade bestämt sig för att bada där just idag. Blev först några rundor på parkeringen innan vi lyckades hitta en ledig ruta. Sen är det kul att se vilken skillnad det är mellan Sverige och USA. Hela badhussystemet är sjuuuukt mycket bättre hemma tycker jag. Här i USA byter du ju t.ex om på toaletten istället för ute i omklädningsrummet. Och "omklädningsrummet" är super litet och ALLA skåpen att låsa in värdesaker i var redan upptagna typ. Trodde nog nästan vi skulle ge upp ett tag där. Tills det dök upp en jätte snäll man som sa att vi kunde ta hans skåp :) Vi lyckades dock betala för ett till så vi hade två skåp för våra kläder osv. Så då blev det äntligen bada!! Det tråkiga var ju att badhuset som sagt var överfullt på folk, men vi fick oss några roliga turer i rutchkanorna (hur i helsike stavar man det?). Efter några timmar kände vi oss dock klara och drog tillbaka till hotellet. Sen blev det middag på Moose Jaw, där jag och Evelina beställde fetaste revbenen. Men ack så gott det var! Har nu dessutom mött min överman när det gäller att äta ;) Om det är nått vi gjort denna helgen så är det att äta i vart fall, haha. Men bara massa gott såklart! Tyvärr var vi för mätta för efterrätt, men vi köpte med en bit cheesecake att dela på. Den åt vi i samband med ett nattdopp i vårt bubbelbad! Alltså, har man ett badkar i sovrummet så måste man prova det ;) Så enkelt är det bara! Trångt blev det, men kul var det hahaha.
Sov som en stock sedan kan jag lova.
På söndagen började vi dagen med en frukost på IHOP. Åt supergoda crepes! Ännu en gång blev jag för mätt för mitt eget bästa. Istället för att ta en andra dag på badhuset så tog vi en tur till Milwaukee :) Kul att få se hur den staden ser ut. Dock hade vi ju ingen plan egentligen så det var lite svårt att veta vart vi skulle. Men vi hann åtminstone ta en kaffe (varm choklad för min del) och spana in en snygg kille som jobba på kaféet. Aldrig fel ;) Till Milwaukee ska vi dock försöka ta oss närmare sommaren igen. Händer tydligen mycket kul där då. Efter vår korta vistelse där far vi hemåt igen. På vägen upp var vi ledsna över att vi missade gränskylten mellan Illinois och Wisconsin. Så på vägen hem spanade vi ordentligt. Glädjetjuten vällde över när vi tillslut fick syn på den. "DÄR ÄR DEN!!" ropade vi i kör. Så vi fick vända så vi kunde fotografera lite ;) haha 
Trots lite konstigheter så hade vi en sjukt rolig helg! Vi behövde nog lite äventyr, eller vad tror ni? ;) När jag kom hem runt 18:00 var jag fortfarande inte hungrig sedan bamsefrukosten på IHOP, haha. Sjukt!
Hur som helst, tack för helgen flickor! Får bli fler roadtrips framöver :)
 
Vårt badkar ;)
Moose Jaw - Såg ut som en äkta jaktstuga ;)
Spegel, spegel i taket där.....
...säg vem som sötast sovandes är? ;)
Frukost på IHOP
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: