typesomielin.blogg.se

2014-05-06
15:19:00

När kommer du hem egentligen? Ja du....
Kära, tappra bloggläsare! Jag vill tro att det fortfarande finns några stackars människor som faktiskt kollar min blogg då och då för att se om nått nytt har hänt. Jag var på tok för duktig med att skriva i början helt enkelt, haha. 
Hur som helst, här kommer ett inlägg för att visa att jag lever, allt är bra och VÅREN är verkligen här nu! :) Förra veckan regnade det typ varje dag, men nu ser det ut att ligga på 20-30° denna veckan! Naaaajs! 
 
För att komma rakt på sak så har jag några nyheter att dela med mig av. För det första så har jag och Evelina bokat flygbiljetter till Florida över Memorial-helgen!! Huuur kul? :D Så tidigt på morgonen den 24 Maj drar vi iväg till Orlando och Vero Beach. Kommer bli toppen!! Vi bokade våra biljetter här om dagen. Så nu är det två super taggade svenskor som är redo för beachen om mindre än 3 veckor! 
 
Men den allra största nyheten kan jag avslöja genom att svara på en fråga som många ställt mig den senaste tiden : "Kommer du inte hem snart?". Och då kan jag svara : Nej! Det gör jag faktiskt inte ;) Tänkte nog att det var dags att klämma fram detta, haha. De senaste månaderna har jag funderat mycket på hur jag vill göra. Åka hem eller förlänga? Inget lätt beslut måste jag säga. Jag trodde nog att jag var ganska så säker på att jags kulle komma hem efter mitt år här. Men efter att ha funderat på det mer så blev jag inte lika säker längre. Så efter mycket grubblande, planläggning och övervägande med familj och vänner så har jag nu bestämt mig för att förlänga mitt äventyr här i staterna och stanna hos min värdfamilj i ytterligare 9 månader. Jag känner att jag kommit fram till slutsatsen att jag troligen inte får denna chansen igen (inte lika enkelt i vart fall). Och eftersom jag nu trivs så bra här med min värdfamilj och i Illinois, så känns det dumt att INTE ta chansen :) Har redan fått en del kommentarer som :"Jag VISSTE att du skulle stanna kvar" ;) haha Yes, och så blev det visst! Självklart är det mycket jag längtar efter där hemma i Sverige. Men hemma i Sverige kommer jag vara resten av mitt liv (troligen....åtminstone större delen av det....man vet ju aldrig vad man hittar på ;) haha). You get the point! ;) Just nu känns det ju som en evighet innan jag då kommer komma hem. Men nu har jag snart vart här i 9 månader. Hela 267 dagar! Tiden går fort. Nått som är tråkigt är dock att de flesta vänner jag skaffat här kommer åka hem en efter en nu :( Självklart kommer jag träffa nya vänner under min förlängning. Sen kommer jag ha Evelina hos mig ett tag till :) Tur det! Så nu, mina kära vänner, kommer jag inte hem förrän i början av juni nästa år! Så ni får se till att hålla ställningarna där hemma tills jag är tillbaka ;) 

Tack och lov så är det nu inte långt kvar tills min älskade familj kommer hit för att hälsa på mig! :D Kommer bli AWESOME!! Tänk att jag då kommer få träffa dom för första gången på 10 månader. Helt sjukt! :') Har aldrig nånsin vart borta så länge, haha. 
 
Så ja nu har ni fått läsa om de största nyheterna kring mitt liv här borta! Var väl som sagt på tiden att göra ett inlägg om det kanske ;) (om ni nu orkade läsa hela dvs.). 
 
Detta nylle får ni vänta på liiite längre är jag rädd ;)

Kommentar:
#1: Evelina

Ja mig blir du minsann inte av med!! :*

Svar: Hihhi bra det ;*
Elin. S

2014-05-09 @ 03:23:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: