typesomielin.blogg.se

2014-11-29
22:43:00

Ikea, Dummies & Sushi!
Hej hopp! 
Idag drog jag och Evelina till Ikea. Wihooo! Blev dock inga svenska köttbullar denna gången faktiskt. Vi skulle på middag med Isabelle efteråt så vi fick skippa dom :) Vi tog en runda bland alla möbler och kolla in alla "rum"! Alltid lika kul ;) Tänk att det ser ju precis ut som hemma. Det enda som får mig att inse att vi faktiskt inte är i Sverige är nog att det är Amerikaner överallt ;) haha 
Sen drog vi vidare till MATEN!! det var ju framförallt den vi var där för. Vi köpte Paradis askar, presentpapper, julmust, 3 flaskor glögg (var), jag köpte en sats till pepparkakshus och chokladtomtar! Ville köpa ALLT!! haha Ikea ger dig hemlängtan, for sure! 
Blev en snabb runda på Ikea, men vi fixa det vi kom dit för. Sedan blev det hem igen för middagen. Vi hade tid över så vi åkte till Dick's för att kolla på backpacking ryggsäckar! Förebyggande syfte för vår resemånad of course ;) 
Därefter åkte vi till Barnes & Noble (bokhandeln) och gick omkring. Det är kul att se hur mycket böcker för "Dummies" dom har. För varenda ämne/område så finns det en gul bok som är för "Dummies". T.ex "Gardening for dummies", "Running a Bar for dummies", "Trading for dummies" osv. Haha måste finnas sjukt mycket "Dummies" här ;) Jag och Evelina letade upp reseböckerna och kollade upp Hawaii osv. Fanns en "Hawaii for dummies" såklart ;) haha Drömde oss bort till vår planerade resemånad! 
 
Sen blev det middag på JuRin (Japansk restaurang) tillsammans med Isabelle. Jag hade aldrig vart där förut så det var kul att prova nått nytt! :) Det var meningen att vi skulle äta sushi. Har ju aldrig riktigt "gillat det"/provat det så Evelina och Isabelle var eniga om att det var dags, haha. Jag och Evelina beställde dock lax medan Isabelle beställde sushi. Fick smaka på hennes sushi sen, och jag måste säga att det var inte så illa :) kanske inte min nya favorit, men helt okej! På denna restaurangen så lagar dom maten vid vissa av borden, där du har möjlighet att sitta. Vi gjorde det, så fick se hur kocken står där och kastar mat hit och dit :) Laxen var super god! Det var väldigt kul att träffa Isabelle också. Vi gör ju tyvärr inte det så ofta. 
Efter en bra dag/kväll drog vi hem igen! :)
 
Vår gemensamma shoppingbag på Ikea! Fett tung!!!
Tränar "Hike mode" på Dick's! ;)
En hel hylla för "Dummies"!
Denna hitta vi också på bokhandeln! ;)
Middag på JuRin! :) Vår lax tillagas
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: