typesomielin.blogg.se

2014-11-26
20:23:00

Kort vecka
Hellu!
Blev en kort vecka denna veckan :) Barnen har vart lediga från skolan (thanksgiving break). Jobbade Måndag, då var det en del körning hit och dit. Snö kaos var det också. Blev slaskigt och halt på vägarna så fick köra sjukt sakta. Sedan pysslade vi på eftermiddagen och gjorde massa fina kalkoner att sätta på glasdörren i köket :) Höll oss busy i några timmar dessutom, vilket var kanon! 
På Tisdagen jobbade jag på morgonen. Var först med min värdmamma och visade kakel-killen hur vi ville ha det i badrummet innan han satte igång med det. Sen åkte hon och tränade, så jag körde lill-killen till dagis. Sedan hängde jag med de andra tre barnen tills min värdmamma kom hem igen. Efter det var jag ledig fram till senare på eftermiddagen då jag tog med barnen till simhallen medan min värdmamma var hos doktorn. Äldsta tjejen hade privatlektion, men det var också ett "Thanksgiving swim party" som pågick i andra poolen. Det var detta som vi andra gick på under tiden. När äldsta tjejen var klar kom hon dock bort till oss och lekte den sista timman av partyt. Vi hade kul och det fanns några flyt-prylar som tur va, så barnen hade nått att leka med. Men FY FAN va kallt det var i poolen! Barnen klarade sig fint, men med au pairen var det värre! Hemskt verkligen! haha, skakade typ efter första timman. Sen blev det raka vägen hem. Där väntade föräldrarna med middag :) Fick bli en snabb dusch innan jag sen bänka mig vid tv:n och kollade på Chicago Fire! 
På Onsdagen blev det körning hit och dit igen. Blev även mer pyssel eftersom de tre äldsta barnen hade läxa från skolan. Estetiska Elin fick då äran att hjälpa till med pysslandet. Det skulle dekoreras julgran, pepparkaks gubbar och designas en ny kostym till tomten! Stort projekt som tog upp hela morgonen ;) haha Min värdpappa kom sedan hem tidigt. Hade för mig att han sagt nått om det, men blev ändå chockad när han helt plötsligt dök upp! haha ;) Och det var den arbetsveckan det! I morgon (torsdag) och fredag är jag ledig eftersom min värdföräldrar är hemma! I morgon är det ju Thanksgiving :) Då blir det god mat minsann!! Längtar, haha! 
 
Mina kalkoner ;)
Bild från äldsta tjejens simträning i Onsdags

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: