typesomielin.blogg.se

2014-11-23
22:15:00

Lights Festival!
Yoyo! 
Såhär har denna helgen sett ut :
 
FREDAG KVÄLL
Evelina kom hem till mig och sen drog vi på bio 23:45 och kolla på Mockingjay ;) haha Vi tänkte att det skulle vara lugnare så sent på kvällen. Flera tider tidigare på kvällen var slutsålda nämligen. Och så sjukt bra var den! Hatar att jag måste vänta ett år till på sista delen!!! Baaaah!!! 
Sedan sov Evelina hos mig! :)
 
LÖRDAG
Vi satte klockan på ringning tidigt, men vi va helt slut så vi somna om och sov en timma till, haha. Sen blev det frukost på favoriten Egg Harbor. Längesen jag var där :) Alltid lika gott så klart! 
Efter det skjutsade Evelina hem mig och hon åkte hem till sig. Hon skulle nämligen till NY dagen där på, så hon skulle hem och packa. Senare under dagen hoppa jag på tåget till Chicago. Mötte upp Julia, Sarah och några tyskar. Sen bar det av till Chicago's festival of Lights :) Var ju där förra året också! Var MYCKET varmare i år kan jag säga. Hade regnat tidigare så det var blött överallt, men det var uppehåll resten av dagen/kvällen :) Så var riktigt behagligt ute! Frös inte en enda gång typ :) Först besökte vi Christkindl market på Daley Plaza. Alltid mysigt med julmarkader :) Men tyskarna var ju extra glada eftersom hela marknaden är tysk typ, haha. Köpte dock inget för det var as dyrt. Dom hade också världens fulaste julgran! Pyntet var väl fint men själva granen var hemsk, haha. Sedan traskade vi vidare längs med Michigan Avenue, stanna till vid en Starbucks och sedan hittade vi en bra plats att stå på för att kunna se paraden. Vi väntade och väntade. Tillslut så var det dags! Mycket var väl egentligen samma som förra året, men kul var det ju ändå! :) Efter paraden, var Julia tvungen att ta tåget hem. Jag, Sarah och tyskarna gick vidare och käkade middag på Elephant and Castle. Trevligt! :) Sen drog även vi oss vidare till stationen. Jag och Toni (en av tyskarna) skulle med samma tåg, så ingen av oss behövde ju sitta ensam i vart fall :) Bra dag!

SÖNDAG
Riktig slappar-dag! Hände inte så jätte mycket spännande ;) 
Jag och min värdmamma bestämde ett nytt mönster/upplägg för kaklet i tjejernas dusch. Det var väl typ det som hände, haha. 

 
Lördagens frulle ;)
Hade egentligen massa bilder från lördagen, men av nån anledning så är dom i ett format som tydligen inte fungerar här på bloggen!! ARG!! Så detta är tyvärr allt ni får :(  /Mvh skit sur
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: