typesomielin.blogg.se

2014-11-21
20:54:30

När huset blir byggarbetsplats.....
Hej folk! 
Här sitter jag nu på ett av barnens rum på övervåningen och håller mig undan byggkaoset som pågår här i huset. Så då kan man ju passa på att skriva några rader.

Ojoj, hade tänkt skriva ett inlägg förra veckan, men var sjukt busy så blev inget med det. Min värdmamma drog nämligen till Las Vegas på tisdagen (konferans med jobbet typ). Sen åkte även min värdpappa dit på torsdag morgon för att vara sällskap ;) Så blev ett ganska annorlunda schema den veckan kan man säga. Min värdmammas syster och föräldrar kom dock och hjälpte till på torsdag kväll och fredag/lördag :) På fredagen jobbade jag typ inte alls! Sweeet! haha 
Blev en lång vecka, men nu är den förbi! Nu ser vi frammåt, haha. Fredag kväll blev det mormorns broccoli-pasta! Sjuuukt gott! Sen drog jag och Evelina på en "tidig" bio. Blev "Alexander and the horrible, terrible, no good, very bad day!". Hahaha, sjukt lång titel! På lördagen var jag och Evelina på yoga! Hade inte vart där på ett tag så blev ett ganska tugnt pass. Fy sjutton! Vi båda hade ju vart sjuka så det var inte lätt för någon av oss, haha. Efter en dusch drog vi var och en hem till sig. Senare på eftermiddagen skulle mormorn & morfarn ta med barnen på bio. Dom bjöd med mig också :) Dom är så himla snälla dom två! Vi gick och såg filmen "Big Hero 6". Haha, sjukt söt och rolig film :) Efter det blev det pizza hemma hos oss. Min värdmammas bror och familj kom över för pizza dom också + att kusinerna ville leka :) Mina värdföräldrar kom inte hem förrän sent den kvällen. Sa åt morföräldrarna att dom kunde åka hem om dom ville, men dom stannade kvar ändå. Så jag satt och kolla på "Buying Alaska" med dom tills päronen kom hem, haha. Ett program där folk letar sina drömhus i Alaska. Värdföräldrarna hade haft några bra dagar i Vegas. Dom hade spelat, dom hade vunnit, dom hade vart på shower och det hade vart betydligt varmare än här!! Baaaah!!! 
På söndagen blev det sovmorgon och sedan skype med familjen innan frukost! Sen blev det en sväng till commons där jag införskaffade nys sockar OCH en tröja. Herregud! Mina första klädköp på typ 3 månader tror jag!  Way to go Elin! ;) Sedan drog jag hem till Evelina där vi drack GLÖGG som jag hade med (från förra årets julrunda på Ikea, haha) och så åt vi hennes hembakade saffransskorpor! Mumma! Vi fick riktig julstämning :) Speciellt med tanke på att granen redan är uppe hos Evelina ;) haha 

Så vad har då hänt denna veckan än så länge? Jo det har börjat hända grejer här i huset som sagt. Fullt med gubbar som bultar och baknar i väggar och tak! Hoppas huset blir färdigt och fint innan jul (borde det ju bli). Igår var jag med min värdmamma (för andra gången) och letade kakel till tjejernas badrum. Det var inte lätt minsann. Hon ville gärna att jag följde med och hjälpte henne välja nått. Klart man ställer upp :) Vi gick igenom alla de tre butikerna vi besökte i tisdags också. Till slut hittade vi nått vi gillade på Lowe's. Fint cremefärgat kakel och sedan lite mönstrade grejer att sätta in här och där. Sen satt vi väl uppe till typ 23:00 och skissade olika idéer på hur vi vill ha det. Vi hade lite panik eftersom vi behövde ha kaklet igår (eller åtminstone välja det) så att dom kunde fixa det idag. Men som tur va så sa "kakel-killen" till mig förut att han inte kommer hinna kakla förrän på tisdag! Hallelujah! då slipper vi ha mer panik över det för stunden, haha. Hängde ju liksom lite på mig annars, eftersom jag var den enda hemma att förklara hur vi vill ha det. Ojoj, nu babblar jag på bra här! 
Annars då? Jo här är det sol och -1°C just nu. Har vart på skolan och kollat på 5-åringens Thanksgiving show :) Skönt att komma ur huset. Man vet liksom inte vart man ska göra av sig när alla dessa gubbar springer omkring här. Igår hade jag vart i USA i 465 dagar förresten! HA! tänk det ni! Ett år och 100 dagar :) Rätt galet ändå! När jag nått 500 ska det firas ;) 
Nej, nu får jag gå och göra nått vettigt! Typ tvätta. Lill-killen sover, så det är lugna puckar! Trodde aldrig han skulle somna i detta oväsen. Men det gjorde han :)
 
Har tyvärr inga bilder att lägga upp just nu, så ni får nöja er med text (om ni orkar läsa dvs.)
PÖSS HAj

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: