typesomielin.blogg.se

2014-11-27
21:54:00

Thanksgiving!
Gobble, gobble! As the turkeys would say ;)
HAPPY THANKSGIVING!
 
I dag blev det då lite sovmorgon! Upp och äta frukost och kolla på Chicago's och NY's Thanksgiving parades på tv :) Min värdmamma och äldsta tjejen gjorde kakaor som skulle med till middagen hos mormor och morfar senare. Efter det sa min värdmamma att hon skulle få med sig alla ner i källaren för en workout. Var faktiskt med på det mesta av den. Vi körde vad hon kallade "House of Cards workout". Det gick ut på att vi bestämde tre olika övningar vi skulle göra. Första omgången jag var med på körde vi jumpingjacks, knäböj och mountain climbers. Min värdpappa (som INTE var med och tränade såklart) drog sedan kort ur en kortlek och det nummer som visades var det antalet av varje övning vi skulle göra. T.ex om han drog en 6:a så skulle vi först göra 6 st jumpingjacks. Sedan höll det på så tills kortleken var slut. Var med på två kortlekar (missade den första). Men höll jag på att dö eller? Svar JA! Har ju sämst kondis i världen. Jag är ju mer av en dansare. Inte varje dag jag tränar på detta vis direkt ;) haha Och det är ju lite annorlunda än yogan ändå. Min värdfamilj skarattade gott åt mig som låg där på golvet och kippade efter luft, haha. Glad att man kan underhålla nån ;) 
Sedan blev det duscha och göra sig klar för middagen. Förra årets Thanksgiving var ju första gången jag träffade resten av släkten. Nu känner jag ju dom flesta :) Vilket är kul! Precis som förra året så blev det huuuur mycket god mat som helst! Älskar det! Vet inte hur jag ska klara mig utan detta i Sverige sen ;) Vi får införa Thanksgiving hemma! OBS!! FAMILJEN HEMMA I SVERIGE : DETTA VAR ETT VIKTIGT MEDDELANDE TILL ER!! ;) haha Som sagt, sjult bra kväll! God mat, goda efterrätter, sjukt trevligt sällskap och massa skratt! :) Love it! Glad att jag fick fira hela två Thanksgiving days med denna familj! :) 
 
Och eftersom det trots allt är Thanksgiving, så tog jag mig denna dag tid att tänka på alt man är tacksam för. Jag är tacksam för mitt bra:iga liv, mina vänner och mina två familjer! :) Min älskade familj hemma i Sverige och min underbara familj här i USA! <3
Kunde nog inte blivit bättre tror jag! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: