typesomielin.blogg.se

2014-10-31
23:51:00

Happy Halloween!
Ja, precis som rubriken säger : Happy Halloween gott folk! Hoppas ni hade en trevlig sådan. Här började vi dagen med årets första snöfall. Trodde nästan den tänkte stanna först, men de dröjde inte länge förrän den var borta igen. Kallt var det dock hela dagen. Barnen åkte i sina halloweenkostymer till skolan där dom skulle ha parad och festligheter under dagen. Jag och lill-killen var hemma och myste till en film på morgonen. Sedan blev det en sväng till Michael's för att köpa muffinsformar. För idag mina kära vänner så bakade Elin kladdkakemuffins! Haha, och jag är ju inte en person som bakar speciellt ofta, så detta var en big deal!! Va tvungen att sticka till affären i panik för att fixa ägg dock. Men sen så flöt det på bra. Höll på att klicka ner smeten i formarna när min värdpappa kom hem från jobbet (hade en halvdag). Han tappade nog hakan när han kom in i köket och såg att JAG bakade (som sagt, inget han ser speciellt ofta). Men dom blev riktigt bra om jag får säga det själv :) Och dom blev populär i min värdfamilj. Min värdmamma älskade dom, vilket var kul! 
Sedan var det dags för Trick or Treat! Tjejerna skulle gå med sina kompisar. Jag erbjöd mig att ta med mig pojkarna ut på godisjakt. Kallt var det som sagt, men kostymen åkte på ändå tillsammans med vinterjackan! I år var mina värdbarn utklädda till Katniss Everdeen (från Hungergames), en pirat, en ninja turtle och en skunk! Haha, lill-killen skulle vara skunk redan förra året, men då vägrade han ha på sig sin kostym. Men i år lyckades vi få på honom den ;) Han va sjukt duktig när vi va ute på trick or treat rundan. Han tackade typ 5 gånger när han fick godis! Duktig pojk! Han blev dock kall, så det blev inte så många hus för honom. Efter att jag lämnat av honom hemma så blev det jag, 5-åringen, hans kompis och kompisens mamma som gick vidare. Frös typ arslet av mig! Men kul var det :) Sedan blev det hem och äta deep dish pizza till middag! Så himla gott :) Barnen hade som vanligt fått sjukt mycket godis. Och ändå kan jag lova att denna familj inte fått mest bland alla familjer, haha. Senare på kvällen mötte jag upp några kompisar på en bar i St. Charles. Var sjukt kul att bara sitta och kolla på folk och vad dom klätt ut sig till. Blev en trevlig kväll och en lyckad Halloween! :)
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: