typesomielin.blogg.se

2014-10-19
13:27:00

Har ju hänt en del sen sist....
Oj! Jag är verkligen kass på att blogga nu för tiden. Ingen nyhet direkt! Men ändå. Önskar jag hade samma driv som när jag först började blogga. Men jag har blivit för lat helt enkelt, haha. 
 
Var ju på Six Flags med min värdfamilj för några veckor sedan. Efter det har jag ju hunnit vara där en gång till :) Jag och Evelina åkte en Söndag för ett tag sen för att gå på Fright Fest. Var ju där förra året också med Sandra och Sophie. Blev dock bara jag och Evelina denna gången :) Blev en kul dag med mycket finare väder än jag trott, många roliga karuseller och skrämmande zombies ;) haha Stackars Evelina fick följa med på alla mina favorit karuseller, trots att hon inte är ett "big fan" av sånna karuseller! Men super duktig var du Evelina! ;) haha 
 
Vad har mer hänt då? Har träffat den nya svenska tejen (Julia). I tisdags denna veckan åkte jag in till Chicago och mötte upp henne. Visade henne runt i stan lite grann och sen blev det lunch på Cheesecake Factory :) Vädret var inte så kul dock. Regn och rusk! Så detvet ett utmärkt tillfälle att använda mina nya Hunter stövlar! Känner mig riktigt nöjd med dom nu faktiskt. Var lite tveksam i början, men nu känns det bra ;) 
 
Just det, det har vart fullt upp och kaos hela veckan i detta hus eftersom vi tyvärr har fått en vattenskada. Inte så kul! Så nu måste det renoveras om en del. Har vart en utmaning. Massa oljud från stora värmefläktar som stått på dag och natt. För att inte tala på hur varmt det varit i huset, haha. Sen har ju vissa delar av huset fått spärras av typ. Kunde dock vart mycket värre. Äldsta tjejen har fått sova på annat ställe än på sitt rum eftersom hennes golv vart förstört. Annars går de väl rätt bra antar jag. 
 
I Fredags mötte jag och Evelina upp några andra au pair kompisar på Portillo's. Trevligt att se alla igen. Inte så ofta man umgås nu för tiden ändå :/ Sen blev det bio. Jag och Evelina hade redan planerat att gå på en annan film än resten av gänget. Så det blev olika filmer helt enkelt, haha. Vi gick i vart fall på "Fury", en film som utspelar sig under World War II. Vi var sugna på en film med våld, haha. Och våld fick vi så det räckte och blev över ;) Men det var en väldigt bra film! :) 
Igår försökte jag och Evelina ge oss på lite scrapbooking hemma hos henne. Fick gjort ytterst lite, meeen bättre än inget! Resten av tiden blev vi liggades på Evelinas golv och lyssna och sjunga till as gamla melodifestival-låtar osv. Haha, typ som Roger Pontares "När vindrana viskar mitt namn", "Tusen och en natt" och många många fler gamla godingar ;) Evelinas värdfamilj undrade säkert vad vi höll på med där uppe på hennes rum. Sen var Evelina barnvakt på kvällen, så jag stannade kvar och agerade "lek-assistent" ;) haha När jag skulle åka hem sent på kvällen så var det sjuuuukt kallt ute. Var till och med is på rutorna, så jag fick börja skrapa! Skyndade mig hem och kröp ner i sängen!

I dag har det inte hänt så mycket ännu. Var super trött i morse. Önskar jag hade gått upp tidigare dock :/ Hur som helst så blev det skype med mamma och pappa en stund. Och nu blir det väl kanske ett avsnitt av "Chicago Fire" eller nått. ÄLSKAR den serien nu. Lite väl mycket kanske. Farligt det där med att börja kolla på serier!!
Borde dock åka och fixa halloweenkostym. Börjar dra ihop sig nu! Ja, vi får se vad det blir.
 
Här kommer bilder från Fright Fest i vart fall:
 
Dom snålar inte på halloween dekorationer och "läskigheter" i detta land ;)
Min favorit - Superman :)
Supeman
Superman
Superman
Evelina taggar! ;)
Funnelcake! Yum!! :)
OBS! Vi delade på en ;)
Närmare kvällen började zombies och annat lurigt dyka upp....
...så vi köpte jellybeans och kollade på dom på avstånd ;) hahahaha Då slipper man ju bli skrämd
Va inte så lätt att få bra bilder när det blev mörkt tyvärr :/
 
 
 Random höstbild från förra helgen :) Borde passa på att ta mer fina höstbilder innan det är försent

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: