typesomielin.blogg.se

2014-10-26
22:55:00

Hot Yoga!
Heeeej där! 
 
Nu har ännu en hel vecka passerat och helgen är återigen REDAN slut! Och jag har som i vanlig ordning inte bloggat på länge. Vet att jag alltid lovar att försöka bättra mig, men ska hedanefter sluta att lova det. Det blir när det blir helt enkelt. Fast i helgen när jag skypade med min "livs guru" Jossan (som jag under skypesamtalet kom på att kalla henne), så blev jag lite inspirerad tror jag. Så ska försöka börja bli så duktig igen! Meeeen ni känner ju mig vid detta laget, så ha inte för stora förhoppningar ;) haha 
 
Hur som helst, i helgen har det vart kanon väder!!! Typ 18-20°C. Känns galet varmt för Oktober måste jag säga. Och tyvärr har jag inte alls vart ute och njutit av solen som jag borde :( Fy skäms på mig! 
I fredags sov jag över hos Evelina. Hade vart den läääängsta veckan på länge. Så efter middag ute med värdfamiljen drog jag hem till Evelina. Vi sysselatte oss med att leta rese-alternativ för vår semester efter jul. Inte var det lätt inte! Till slut blev vi trötta på skiten och gick och la oss, haha. Dagen därpå skulle Evelina och hennes värdfamilj ha kalas för hennes äldsta värdbarn, så jag kilade hem. Resten av lördagen gick ut på att skypa, kolla på top model och greja med bilder på datorn. Wohoo! haha På kvällen kollade jag på "Amazing Spiderman 2" med min värdpappa. 
Idag dock mina kära vänner, har jag testat någon helt nytt. Nämligen HOT YOGA! Evelina var och testade detta redan i veckan, så idag lovade jag hänga med. Kuuul var det, men sjuuukt varmt och svettigt! Var inte alls så hemskt som jag föreställt mig dock (eller som Evelina "beskrivit" det) haha. Så det var kul och det kändes bra att få träna lite. Även om det var en lugn form av träning. Men har som sagt nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. För er som inte vet vad hot yoga innebär så är det yoga som utförs i ett rum där det är typ 40°.  Värmen mjukar ju upp dig, vilket är bra :) Var helt klart en utmaning! Men jag ser fram emot att gå igen. Har 30 dagar på mig att gå så många gånger jag kan. Därefter får vi se vad som händer. 
Efter 90 min i värmen var det så jävla gott att komma hem och duscha, haha. Resten av dagen var jag helt mör och super trött, haha. Fick vara barnvakt sent på eftermiddagen då min värdpappa skulle iväg och min värdmamma vart på simtävling med äldsta tjejen. Tog dock barnen och mötte upp dom för middag på TGIF. Evelina och jag tänkte försöka gå på bio, men blev ont om tid så vi fick strunta i det. Så nu ska jag chilla resten av kvällen innan de blir dags att sova. I morgon väntar en ny vecka!
Och idag hann jag dessutom snabbt sticka och fixa halloweenkostym. Fanns inte jätte mycket att välja på storleksmässigt (eller något som "barnvänligt" så att säga, haha). Så fick bli lite impulsivt. Men vad det blev det säger jag inte än ;) Det får ni veta i veckan då det Halloween Party med au pairerna. 
 
Redo för Hot Yoga ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: