typesomielin.blogg.se

2014-09-11
21:01:00

11 September
I dag är det alltså 11 september igen och vi minns terror attentaten i NY för 13 år sedan. Usch, lika hemskt att tänka på även idag. Besökte ju 9/11 memorial i NY när min familj var på besök. Hur fint som helst är det som dom gjort med stället. Och att se alla namn är verkligen hjärteskärande. Så jag tycker att 9/11 memorial är ett bra sätt att minnas de människor som miste sina liv.
 
Här är det inte mer än 12°C idag. Brrrr! Riktigt ruggigt ute! Är rädd att de sista sommardagarna är förbi nu. Nu lär de nog bli jeans framöver. 
Just nu sitter jag här och har kollat på programmet "Vem Vet Mest?" på SVT-play, som en av min gamla gymnasielärare nyss tävlat i :) Skit kul! Och hon sopade seriöst banan med dom allihop!! Så nu är det väl veckofinal i morgon. Spännande :) Måste försöka komma ihåg att kolla det. Men facebook kommer väl påminna mig skulle jag tro ;)
Har försökt lägga lill-killen, men utan resultat tror jag. Hör hur han sparkar i väggen och sjunger där uppe -.- Helt omöjligt att få honom att sova nu mera. Vilket är konstigt, eftersom han simmar på morgonen två gånger/veckan och sen är han på dagis också två gånger/veckan. Han BORDE ju bli trött. Men nej då. Vi sparar det till senare så vi blir en riktigt kul kille senare på eftermiddagen och kvällen. Sen sover han längre på morgonen. Men som sagt, blir ju inte mycket till tupplur på förmiddagen :/ Baaaah!!! 

Ser ut som han ska börja gå längre i skolan på torsdagar. Min värdmamma fyllde i en lappför nått "program" dom kör så att man kan välja en eller två dagar då man vill att sitt barn stannar längre så dom äter lunch på dagis också. Så detta kommer han väl numera göra då några gånger framöver :) Vilket innebär att jag skulle ha tid att åka hem emellanåt. Idag åkte jag till Hobby Lobby (hobby butik). Och halle-lujah vilken underbar affär! Hade tänkt åka till andra ställen också, men jag kom inte så mycket längre än dit. Var på tok för mycket grejer att titta på. Shoppade gjorde jag också!! Blev en ny bok om Zentangle, så nu ska här målas :) sedan blev det också några stickers till min scrapbook. Dom hade mycket som inte Michael's har. Fast det va mycket dom INTE hade som Michael's har också ;) Måste åka dit också. Fick ju ett presentkort dit häromdagen av mormorn's bror, som tack för att jag målade en tavla till honom! Dom är så himla söta i den här familjen :) <3
 
Här kommer lite bilder från 9/11 memorial då jag var där i juli. Insåg att jag inte laddat upp resten av bilderna från resan. Måste se till att göra detta snart :) 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: