typesomielin.blogg.se

2014-09-20
17:15:00

The Maze Runner
Hej hopp!
 
Igår var det fredag och den enda dagen i veckan då jag och lill-killen inte har skola eller simning att åka på. Så då åkte vi tillsammans med Evelina och hennes yngsta värdbarn till ett Petting Zoo för att titta på lite djur :) Hade kanon bra väder, så det blev en fin tripp. Vi matade getter, klappade kossor, kollade på lamor, åsnor, hästar, får, fåglar m.m. Min lill-kille tyckte absolut bäst om att mata getterna. Han skaffade sig massa nya vänner där ;) haha Efteråt fick vi lite tid i lekparken också innan vi åkte hem igen. Då lyckades jag tillslut efter mycket om och med få honom att ta en tupplur, haha. Senare på eftermiddagen när syskonen kom hem från skolan lekte vi utomhus allihop. Jag och pojkarna blåste såpbubblor medan tjejerna roade sig med annat. Sedan åkte jag och pojkarna till 5-åringens tennisträning, medan min värdmamma tog med tjejerna till skolan. Dom hade "Run of the Mill" (ett löp-lopp för deras skola som sker varje år). Så efter tennisen så åkta jag och pojkarna direkt dit eftersom 5-åringen också skulle springa. När jag var klar där så drog jag hem. Käkade lite fort innan Evelina plockade upp mig och vi åkte till bion för att kolla på "The Maze Runner". Och asså SÅ JÄVLA BRA FILM!! Helt sjukt! Kände verkligen tidigt att "oj detta kommer bli bra". Men den va ju inte bra för nerverna, haha. Satt och höll andan flera gånger tror jag! Men det var två väldigt exalterade au pairer som lämnade biografen sedan! :) Och det kommer förmodligen en uppföljare. Och ja, det finns typ 3-4 böcker så det borde ju komma mer om detta blir en hitt (vilket jag tror de kommer bli). Så nu får jag och Evelina åka till bokhandeln snart ;) haha 
 
Annars så är det ju lördag idag då! Vädret ser ganska fint ut än så länge, men de lät som de skulle bli regn sen. Blää! Hoppas inte det. Annars händer det inte så jätte mycket idag. Håller på att smsa några kompisar fram och tillbaka för att lura ut vad vi ska hitta på. Laura åker hem till veckan så idag är typ sista chansen att ses. Så förmodligen blir det middag ute ikväll. Men vi får se vad som sker :)
 
 

Kommentar:
#1: Micaela

The maze runner- boken Är grymt bra! De två andra böckerna är inte lika bra, lite röriga men ändå bra. De är läsvärda!
Läste dom innan jag åkte ifrån USA! :)
Hoppas allt är bra med dig tjejen!!!

Svar: Åååh jasså? Kul :D Då ska jag verkligen se till att läsa dom. Allt är bra med mig! :) känns konstigt att se att du och Hanna har åkt hem medan jag är kvar här, haha. Hoppas allt är bra med dig också där hemma. Vi får ses så fort jag kommer hem igen! :*
Elin. S

2014-09-22 @ 18:40:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: