typesomielin.blogg.se

2014-09-07
22:06:00

Willis Tower
Hej hopp! 
 
I dag började dagen med frukost på favorit stället Egg Harbor Cafe, tillsammans med Evelina och Carina! :) Alltid lika gott såklart! Sedan blev det promenad i down town Geneva. Vi gick igenom en liten marknad/festival som pågick. Händer alltid nått här måste jag säga, och tyvärr är vi sjukt dåliga på att hålla oss uppdaterade om alla event. Haha, skärpning! 
Efter att ha visat Evelinas mamma runt så skildes vi åt :) Jag stannade kvar i down town eftersom jag skulle med tåget till Chicago idag igen. Denna gången för att träffa Sarah! Var dock tid kvar innan tåget skulle gå så jag tog en fika på Graham 318 :) Så satt där i skuggan utomhus och läste min bok. Har börjat läsa en ny bok ur en serie som heter "Kingdom Keepers". Äldsta tjejen och båda min värdföräldrar har läst eller börjat läsa serien. Så mitt värdbarn sa att jag också borde läsa dom (eller MÅSTE är väl mer korrekt kanske) haha. Så jag har börjat på bok 1 av 7. Dom är ju enkla att läsa i vart fall ;) Och dom handlar om Disney World. Så för alla disney freaks så är nog detta böcker som min värdfamilj skulle rekommendera. 
Sarah var redan framme när jag kom till Chicago. Vi drog direkt till Willis Tower. Idag skulle det ske förstår ni. Äntligen skulle jag få tummen ur och besöka en av Chicagos mest kända och populära turistattraktioner. Tog ju bara nästan 13 månader liksom.....
Detta är ju stället som alla som kommer hit besöker först! Meeeeen vi kan ju skylla på att jag väntat på rätt tillfälle ;) Och vädret var ju så gott som lika fint som det var igår. Vi fick vänta i kanske 1,5 h i kö, men det kändes inte så länge faktiskt. Så tillslut var vi bara där uppe :) Sjuuukt nice utsikt! Har ju vart uppe i John Hancock tower tidigare, men Willis är ju nått extra då de har deras Skydeck där du kan gå ut i en glaslåda så det ser ut som om du står i luften. Haha, måste faktsikt erkänna att den smygiga rädslan jag har för höjder kom fram när jag skulle kliva ut i "tomma intet". Höll mig i väggen när jag gick ut till och med, hahaha. Men, jag gjorde det! :) Super häftigt ändå! Hit ska jag verkligen se till att komma några gånger till innan jag åker hem. Förhoppningsvis tar det inte ett helt år innan nästa gång ;) haha 
Efter vårt Willis Tower besök så drog vi rätt över gatan till Giordano's Pizza, där dom serverar den bästa deep dish pizzan i Chicago (har vi hört). Och god var den minsann! För er som ej vet vad deep dish innebär så ska jag förklara det som guiden på båtturen igår gjorde :"It's like pizza and lasagne made a baby". TRUE STORY, kan jag säga då! ;) haha Och mätt blir man. Nått fruktansvärt....
Efter maten så hann vi inte göra så mycket mer. Vi satt kvar och prata ett bra tag och försökte smälta maten så gott det gick. Sedan traskade vi till Sarah's tågstation. Efter det traskade jag ensam vidare till min tågstation dom ligger några kvarter längre bort. Solen va påväg ner och jag kände bara ännu en gång : Shit va jag älskar denna staden! :) Haha
Tog tåget hem, prata lite med mina värdföräldrar om hur helgen varit och sen blev det sova!
 
Mumma! <3
Mitt fina frukost-sällskap :)
Fox River i Geneva

Utsikt från Willis Tower
Hoho! Liiite nervös va jag faktiskt ;)
Bara lite högt sådär.....
Ett par våningar upp ;)
Visdomsord från Giordano's! 
Alla andra var busy med att följa fotbollsmatchen på tv. Chicagos Bears första match idag!
Mera kloka visdomsord! 
Gotta' love the Deep Dish!!
Willis Tower (marknivå) höhö
Oh, How I Love You Chicago! <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: