typesomielin.blogg.se

2015-02-01
18:43:14

Snow storm!
Hello! Nu skriver jag ett inlägg från ett sjukt snöigt Illinois. Det verkar inte som snön ska sluta kommer ner förrän i morgon, så jag blir nog fast här i mitt rum ett bra tag. 
I vanlig ordning ber jag om ursäkt för dålig uppdatering, men denna veckan har det vart fullt upp på riktigt! Min stackars värdmamma bröt nämligen benet i måndags och har vart på sjukhuset sedan igår kväll då hon äntligen fick komma hem. Hon halkade på is och lyckades bryta sitt ben riktigt ordentligt! Inte alls kul! :( Så mitt schema kommer ändras en del. Min värdmamma kommer ju dessutom vara hemma i flera veckor framöver, så kommer få hjälpa henne så gott jag kan under tiden. Stackarn! :( 
 
Så ja, denna veckan har jag inte gjort så mycket annat än jobbat, haha. I fredags kväll åkta jag med min värdpappa och barnen til sjukhuset och hälsade på min värdmamma en sväng. Barnen hade ju inte sett henne på hela veckan, så det var roligt. Efter det åkte vi till Colonial Cafe på middag. Till efterrätt provade jag min första Root beer Float! Jag är ju egentligen inget big fan av root beer, men jag va ju tvungen att testa i vart fall. För er som inte vet vad detta är så är det alltså root beer (påminner väl lite om Dr pepper tror jag? Vet ej) som man lägger en skopa vanlij glass i. Låter ju fett skumt, men det var inte så illa. Inget jag kommer dricka/äta ofta dock. Senare gick jag och Evelina på bio som vanligt ;) haha I kväll blev det American Sniper. Riktigt bra film! Gillar ju filmer som är baserade på riktiga händelser. 
 
Igår morse var jag och Evelina på yoga. Har inte vart på yoga sen i slutet av december, så jag hade förväntat mig ett hemskt pass där jag låg på mattan hela tiden. Men det gick mycket bättre än jag förväntade mig! Hade faktiskt ett väldigt bra pass. Jag kände att jag verkligen ansträngde mig att göra allt ordentligt också. Svettades som en gris såklart och jobbigt var det. Men inte värre än jag trodde! :) Skönt! Hem och duscha och ÄTA! Var så sjukt hungrig (blev ju ingen frukost innan liksom). Mormor och morfar var hemma och passade barnen när jag kom hem. Min värdpappa va på sjukhset en sväng. Satt och prata med mormor och morfar en stund. Hände inte så jätte mycket mer resten av dagen sen förrän till kvällen. Då åkte jag hem till Evelina som var barnvakt. Vi lagades "svensk tacos" till middag och kollade på "The Princess Diaries" efteråt :) Mysig kväll! Vi båda va skit trötta hela dagen dock tror jag. Åtminstone jag. Det där yoga passet tog all energi som fanns, haha. Blev en spännande biltur hem sedan i det påbörhade snökaoset. Slirade hit och dit. Lyckades tack o lov hålla mig på vägen! 

Men så idag åker jag ingenstans. Det har snöat hela natten antagligen och bilar ligger i diket här och där. Idag är det Super Bowl! Var meningen vi skulle åka på party hos mormor och morfar i kväll, men vi stannar hemma eftersom min värdmamma inte mår så bra. Så vi får väl mysa här med eget "party" istället :)
Får lägga upp bilder sen på all snö! Men nu ska jag ligga i sängen och glo på film/läsa/skypa - bara chilla!
 
Ciao!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: