typesomielin.blogg.se

2015-02-25
21:34:58

Visdomstand?
Här sitter jag nu och skriver ett litet inlägg medan lill-killen sover och min värdmamma vilar sig. Om cirkus 40 min kommer de andra barnen hem från skolan och då blir det full rulle med aktiviteter. 
Tror bestämt jag har en visdomstand på väg ut och det värker satan i hela käken!!! MAKE IT STOP tack! En grinig Au pair vill vi inte veta av. Kommer denna smärtan/tand förse mig med mer visdom undrar jag då? Eller varför heter de ens "visdomständer"? Skulle ju inte skada. Men ska det värka på detta vis tror jag nog att jag avstår. Har ju klarat mig såhär långt utan den extra visdomen, höhö. 
 
Vad har hänt då? Jo i helgen gick jag och Evelina på bio två gånger. Vi hann med både "Jupiter Ascending" och "The Imitation Game" :) Båda var bra! Jag köpte en ny tröja (wihooo!!). Alltid spännande. 
Jag var på lunch hemma hos Linda i söndags tillsammans med massa andra tyskar. Sen på kvällen blev det finmiddag hemma hos Evelina. Super duper god lax blev det! Mumma! :) Sen avslutade vi kvällen med brownie pudding och Oscars galan! Både jag och Evelina var as trötta i slutändan och vi längtade tills galan var över, haha. Ville bara hem och sova. 
Jag hann även kolla massor av Walking Dead avsnitt i helgen. Min nya besatthet!! <3
 
Igår (tisdag) var jag på cluster meeting efter jobbet. Blev dock inte som ett normalt möte eftersom vi skulle på bio. Var helt sjukt mycket folk på biografen, vilket var skumt eftersom det var på en tisdag ändå. Biosalongen jag och Evelina hamna i hade i vart fall sjukt bekväma stolar med fotstöd. I like!! Vilket var tur eftersom vi hamna på 2:a raden. SÅ mycket folk var det, haha. Vi såg filmen "The DUFF". Sjukt kul! haha Kändes som vissa delar var tagna ur mitt eget liv nästan ;) Tror dock jag och Evelina har nån förbannelse över oss för vi lyckas ALLTID hamna i samma biosalong med störiga personer. Denna afton var det en bebis i salongen. Med en mamma som tittade mer på sin telefon än på sin bebis och filmen. Helt otroligt....
 
Jaja har nu hämtat is som jag placerat mot min kind. Kallt som fan....men värker det så värker det. Inte för att jag vet om det blir bättre. Hahaha dessa problem. 
Nej nu ska jag lägga undan datorn för nu kommer snart barnen hem, så då är det bäst att vara redo. 
 
Idag är det för övrigt bara 37 dagar kvar till mina föräldrar, lillebror och bästaste Elin kommer på besök! :) Längtar sönder! 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: