typesomielin.blogg.se

2015-03-27
23:25:00

Beauty & The Beast
Slutade lite tidigare igår så jag och Evelina kunde hinna med tåget down town för att gå på Beauty & The Beast musikal ;) Detta blev dagens äventyr!! Sjukt impulsivt, haha! Satt och pratade med min värdmamma om showen i onsdags och om hur mycket jag hade velat se den. Sen satt vi och kolla biljetter. Slutade med att jag och Evelina fick två biljetter på andra raden ;) haha 
Fanns inte många platser kvar alls. Av en ren slump så dök det plötsligt upp två intill varandra som vi tog fort som tusan. Musikalen är bara i stan tills på Söndag, så det var ju inte undra på att det typ var slutsålt. 
Så himla taggad var jag heeeela dagen lång igår. Min värdmamma var nästan lika taggad (för min skull), haha :) 
 
Slutade alltså jobba lite tidigare så jag och Evelina kunde hinna med tåget. Väl i stan behövde vi inte gå så långt för att hitta till Cadillac Palace Theatre. Och guuuud sicken bra musikal det var. Fick gåshud direkt när musiken satte igång, haha. Riktigt bra var den! Alla spela och sjöng så himla bra verkligen :) Har ju sett Lejon Kungen i London tidigare, vilket var det grymmaste jag sett! Men Beauty & The Beast ligger inte långt efter alltså. Älskar musikaler! Borde verkligen gå på många fler. Var riktigt roligt att få bocka av Broadway Chicago på min bucketlist, haha. Sjukt spontant! ;) 
Efter showen när jag och Evelina promenerade tillbaka till tågstationen i vackra upplysta Chicago, kom vi att tänka på : "tänk att vi bor här ändå". Rätt galet egentligen. Som jag älskar denna stad! Känns konstigt att det inte är länge tills äventyret är slut och jag måste åka hem igen. 
 
Som vanligt fick man inte ta några bilder under själva musikalen, men blev lite bilder inne på teatern i vart fall. Sen hitta jag några bilder på nätet att visa istället, hehe ;) 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: