typesomielin.blogg.se

2015-03-08
01:31:57

Förra helgen & Veckan som gått
Hej hopp! ja va ska jag säga folk....nu mera gör jag inget annat än jobbar och kollar på Walking Dead, haha. 
Förra helgen (lördag) var jag ju dock i Chicago med Julia, vilket jag varken skrivit om eller lagt upp bilder från. Så jag tänkte göra det nu :) Blev en fin solig dag med shopping. Ja, jag handlade faktiskt lite kläder. Typ bara sånt som jag inte kan använda förrän till sommaren,...men ändå! Trevlig dag var det i vart fall :) Julia skulle sedan sova hos mig. När vi kom hem från Chicago blev det glass och Walking Dead nere i källaren. Det råkar nämligen vara så att även hon är besatt av denna serien (kanske inte på min nivå...men ändå, haha). Hon ligger visserligen före mig och hade redan sett dessa avsnitt, meeeen de verka inte som hon hade nått emot att se dom igen! Så jääävla bra är det ju! Orkar ej! 
På söndag morgon åkte vi och åt frukost med min värdpappa och tre av barnen. Äldsta tjejen hade swim meet hela helgen och hon var super duktig. Önskar jag kunnat vart där och se henne när hon vann första plats i ett av sina race! :) Julia åkte hem på förmiddagen och senare blev det cluster meeting med bowling! Varje gång man fick en strike vann man en dollar av min counselor Sandee ;) Vann $2 åtminstone! Alltid något, haha. Direkt efteråt åkte jag till mormorn och morfarn där det var kalas för äldsta tjejen som fyllde 11 år i onsdags. Alltid lika trevligt på kalasen/familje-träffarna! :) 
 
Vad har hänt annars i veckan då?
Måndag - Lill-killen hade ett meltdown på simningen. Han hade INTE en bra dag, haha. Åkte på yoga på kvällen (kände mig sjukt hurtig). Gick väldigt bra dessutom! Var massa nybörjare där så då kände jag min duktig, haha. 
Tisdag - Handlade födelsedagspresenter i sista minuten! (som vanligt) 
Onsdag - Firade äldsta tjejens födelsedag! Gick ut och åt middag tillsammans med morföräldrarna och morbror med familj. Kändes som jag åt hur mycket som helst! Gott var det!
Torsdag - Gick ut och åt middag med Laura :) Har inte umgåtts på super länge så det var kul att se henne. Hon kommer ju inte vara här så länge till så vi måste bli bättre på att ses!
Fredag - Jag och 5-åringen drog och hämta middag på Panera Bread. Sen kollade jag och äldsta tjejen på Hunger Games på kvällen. Hon somnade och jag var sjuuukt nära på att somna jag med, haha. Kvicknade dock till och hann kolla ett avsnitt Walking Dead innan jag somnade som en stock! haha 
 
Och vad gör jag idag då? Inte så mycket. Vaknade, åt frukost, låg i sängen och kollade serier (ligger ju efter med andra serier nu pga av mitt Walking Dead-tittande). Sen blev det skype med mor och far där hemma. Drog sedan en sväng ut till Geneva Commons och kolla runt lite. Har ju ett gift card som jag ännu inte använt. Letar efter nått bra att spendera det på :) 
Idag kom Evelina hem från varma Florida där hon vart hela veckan. Svin....hade gärna också vart i Florida just nu, haha. Dock ser det ut som det ska börja bli mycket varmare framöver. Hoppas hoppas att snön kan försvinna nu! Längtar så jag dör efter vår. Häromkring tror dom ju dock det redan är vår. Så fort det blir liiite varmare så tänker dom "HEAT WAVE" och går ut i shorts, t-shirt och flipflops! Vilket jag själv tycker är lite för kallt för att gå klädd i. Men det är ju så dom är här i Chicago suburbs ;)
Glad att Evelina är hemma igen i vart fall. I kväll kommer hon över så jag, hon och äldsta tjejen kan kolla på Catching Fire. Mitt värdbarn har väntat på denna filmkväll länge ;) haha 
 
Sprang förbi en Dr. Seuss utställning på Water Tower Place
Någon borde putsa på bönan lite...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: