typesomielin.blogg.se

2015-05-18
22:52:00

17 Maj och så vidare....
Gratulerer med dagen alla Norrmän! (I efterskott) ;) Hoppas ni hade en trevlig nationaldag. Har i vanlig ordning glömt blogga i förra helgen, så det får bli idag istället. 
Halvnorskarna Elin och Evelina firade denna söndag med frukost på Egg Harbor Cafe. Det råkade även vara vårt 1års jubiléum. Den 17 maj förra året var första gången vi gick hit och åt frukost tillsammans, haha. Direkt efter voluntär arbetet vi hade drog vi raka vägen hit och åt världens bästa frukost. Sedan dess har vi ju bara vart här miljoner gånger! Får ej nog! ;) Usch va jag kommer sakna det stället! :(
 
Hände inte så mycket annars i helgen! Hade förväntat mig regn och åska både lördag och söndag, men det blev knappt varken eller på någon av dom. Istället blev det sol och varmt. Självklart hade man ju planerat för dåligt väder så det blev varken en tur down town eller nått annat....Typiskt! Istället blev det liiiite shopping. Borde verkligen sluta nu! Har ju redan funderingar över hur jag ska få med mig all skit hem, haha. På nått vis ska vi väl lösa det. Men jag har lite panik nu måste jag säga. Tiden rinner iväg för mig och jag har ju egentligen fortfarande lite grejer på inköps-listan innan jag lämnar landet. Får se hur det går med det.
Blev i vart fall en impulsiv tur till down town Geneva med Evelina på lördagen för att äta glass på Kilwins Chocolate and Ice cream. Har bara vart där en gång tidigare och OJ vad jag ångrar att jag inte vart där oftare. Så sjuuukt god glass!! Damen i glassdisken rekomenderade sin favorit. Kommer inte håg exakt vad den hette, men det var typ New Orleans Pecan...nånting! Så himla god!! Tog en promenad i solen med våra glassar. Och precis som vanligt så var det nått event som pågick i Geneva och vi hade som alltid INGEN aning vad som händer, haha. Sjukt dålig koll på eventen här. Men det visade sig vara nån odlings-/trädgårdsmarknad typ. På kvällen var det så himla varmt och skönt ute så jag tog en promenad efter middagen. Ut i shorts och t-shirt. Bara jag och min ipod! Bra slut på lördagskvällen!
 
Oj, just ja. I fredags gick jag och Evelina och såg "Avengers: Age of Ultron" på bio. BRA film! Gotta love that Marvel. Ser fram emot fleeeer filmer! 
 
Ja, de va väl typ det som hände denna helgen! Jobbade på mina förbannade bilder till min andra scrapbook! Fick ett litet psykbryt på söndagskvällen, så jag la ner skiten och kollade på Brokeback Mountain istället. 
 
Promenix med mina bleka ben som ser fram emot soliga Florida om 2 veckor
Sommarkvälls-feeling
Söndagens lyx-frulle
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: